GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YÜKSEK LİSANS TEZ DÖNEMİ/1280999
Dersin Adı: YÜKSEK LİSANS TEZ DÖNEMİ
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 30
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Abdullah EKMEKÇİ, Prof. Dr. Sevda MENEVŞE, Doç. Dr. Ece KONAÇ, Doç. Dr. Hacer Ilke ÖNEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/aekmekci,http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ecem, http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/hionen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aekmekci@yahoo.com,smenevse@gazi.edu.tr, ecem@gazi.edu.tr, hionen@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilimsel metod kullanarak problemleri çözebilecek teknikleri ve stratejileri uygulayabilme
Hipotez kurabilme
Tanımlanmış bir hipotezi test edecek deneysel düzeneği kullanabilme
Deney sonuçlarını değerlendirebilme
Bilimsel makale yazabilme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Öngörülen kredileri tamamlamış olmak
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yüksek lisans tez konusunun belirlenmesi
2. Hafta  Yüksek lisans tez konusunun belirlenmesi
3. Hafta  Yüksek lisans tez konusunun belirlenmesi
4. Hafta  Yüksek lisans tez konusunun belirlenmesi
5. Hafta  Literatür taraması
6. Hafta  Literatür taraması
7. Hafta  Literatür taraması
8. Hafta  Literatür taraması
9. Hafta  Deneysel çalışmanın dizaynı
10. Hafta  Deneysel çalışmanın dizaynı
11. Hafta  Deneylerin yapılması ve sonuçların değerlendirilmesi
12. Hafta  Deneylerin yapılması ve sonuçların değerlendirilmesi
13. Hafta  Deneylerin yapılması ve sonuçların değerlendirilmesi
14. Hafta  Deneylerin yapılması ve sonuçların değerlendirilmesi
15. Hafta  Deneylerin yapılması ve sonuçların değerlendirilmesi
16. Hafta  Deneylerin yapılması ve sonuçların değerlendirilmesi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Yok
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
50
 Projeler
1
50
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
10
160
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
10
160
 Materyal tasarlama, uygulama
16
23
368
 Rapor hazırlama
4
10
40
 Sunu hazırlama
4
5
20
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
750
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
30
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
30
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tezli yüksek lisans programının amacı; öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlamaktır.X
2
Hücre zarı ve organellerin ince yapıları moleküler düzeye de inerek tanır.X
3
İnsan genetik hastalıklarının kalıtım tiplerini, soy ağacı çizimini öğrenirX
4
DNA, RNA ve proteinlerin kimyasal ve fiziksel özelliklerini, birbirleriyle etkileşimlerini kavrar.X
5
Deneysel araştırma yapmak ve verileri toplamak için gereken yeni alet ve teknolojileri tanır.X
6
Kalıtsal bilginin depolanmasını, kopyalanmasını ve proteine aktarılmasını sağlayan ana molekülleri tanır.X
7
Gen transkripsiyon ve protein-protein etkileşimlerine odaklanmış bir moleküler biyoloji bilgisini kavrar.X
8
DNA ve RNA izolasyonu, ölçümü, PCR, elektroforez, RT-PCR, hücre kültürü v.b temel laboratuvar becerilerini kazanır.X
9
Evrimin gelişimde, kalıtsal özellik ve hastalıkların kuşaktan kuşağa geçişinde genlerde görülen genetik ve epigenetik işlergelerin rolünü anlar.X
10
Genetik şifrenin anlamını, organizmanın yapı ve işlevleri arasındaki ilişkideki rolünü öğrenir.X