GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MOLEKÜLER BİYOLOJİ/TBG-1020
Dersin Adı: MOLEKÜLER BİYOLOJİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 9
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ece Konaç
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ecem
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ecem@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kimyasal bağları tanımlar ve hücredeki tampon sistemlerini öğrenir.
Biyomoleküllerin yapı ve işlevlerini öğrenir.
Kalıtsal bilginin depolanmasını, kopyalanmasını ve proteine aktarılmasını sağlayan ana moleküllerin hakkında bilgi sahibi olur.
Proteinler ve enzimlerin yapı ve işlevlerini öğrenir.
Lipitleri sınıflandırır, lipitlerin yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur.
Karbohidratları sınıflandırır, karbohidratların yapı ve fonksiyonlarını öğrenir.
Enerji metabolizması ve glikolizisi öğrenir.
Glukoneogenezisi öğrenir.
TCA ve oksidatif fosforilasyon hakkında bilgi sahibi olur.
Fotosentezin basamaklarını öğrenir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kimyasal Bağlar
2. Hafta  Tampon Sistemleri
3. Hafta  Biyomoleküller: Yapı ve İşlevleri
4. Hafta  Nükleik asitler: DNA
5. Hafta  Nükleik asitler: RNA
6. Hafta  Proteinler
7. Hafta  Enzimler
8. Hafta  Lipidler
9. Hafta  Karbohidratlar
10. Hafta  Enerji Metabolizması
11. Hafta  Glikolizis
12. Hafta  Glukoneogenezis
13. Hafta  TCA ve Oksidatif Fosforilasyon
14. Hafta  Fotosentez
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, 3.Baskıdan çeviri, Ed.Nedret Kılıç, Palme Yayıncılık, Ankara, 2005. Molecular Biology of the Cell, 4th ED., B.Alberts,et al., Garland Publishing, 2002. Molecular Cell Biology, 5th Ed, Matthew P Scott, 2003
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
4
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
7
10
70
 Sunum
7
10
70
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
225
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
9
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
9
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tezli yüksek lisans programının amacı; öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlamaktır.X
2
Hücre zarı ve organellerin ince yapıları moleküler düzeye de inerek tanır.X
3
İnsan genetik hastalıklarının kalıtım tiplerini, soy ağacı çizimini öğrenir
4
DNA, RNA ve proteinlerin kimyasal ve fiziksel özelliklerini, birbirleriyle etkileşimlerini kavrar.X
5
Deneysel araştırma yapmak ve verileri toplamak için gereken yeni alet ve teknolojileri tanır.X
6
Kalıtsal bilginin depolanmasını, kopyalanmasını ve proteine aktarılmasını sağlayan ana molekülleri tanır.X
7
Gen transkripsiyon ve protein-protein etkileşimlerine odaklanmış bir moleküler biyoloji bilgisini kavrar.X
8
DNA ve RNA izolasyonu, ölçümü, PCR, elektroforez, RT-PCR, hücre kültürü v.b temel laboratuvar becerilerini kazanır.X
9
Evrimin gelişimde, kalıtsal özellik ve hastalıkların kuşaktan kuşağa geçişinde genlerde görülen genetik ve epigenetik işlergelerin rolünü anlar.X
10
Genetik şifrenin anlamını, organizmanın yapı ve işlevleri arasındaki ilişkideki rolünü öğrenir.X