GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SANTRAL SİNİR SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ/FZY-2080
Dersin Adı: SANTRAL SİNİR SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Sinir sisteminin duyusal ve motor komponentlerinin temel yapılarını öğrenir
Somatik duyu sistemi ve ağrı fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur
Refleks, otomatik ve istemli hareketlerin temel fizyolojik mekanizmalarını öğrenir
İnsan beyninin içgüdüsel davranışları ve entellektüel aktivitelerinin temelini kavrar
Beyin korteksinin yüksek fonksiyonları (öğrenme, bellek, konuşma) hakkında bilgi sahibi olur
Nöral plastisite ve nörogenez hakkında bilgi sahibi olur
Uyku fizyolojisi, EEG, epilepsi konularında bilgi sahibi olur
Sinir sistemi hastalıklarına yol açan fonksiyon bozukluklarının mekanizmasını kavrar


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Santral sinir sisteminin (SSS)temel fizyolojk-anatomisi SSS'nin integratif fonksiyonları
2. Hafta  Deri duyuları, derin duyular ve visseral duyular: Dokunma, proprioseptif, ağrı ve ısı duyuları
3. Hafta  Duyuların SSS'ne taşınması: Dorsal-kolumnal yollar, ağrı yolları
4. Hafta  Refleksler Spinal kord seviyesi: Reflekslerin genel özellikleri
5. Hafta  Gerilme refleksi, kas tonusu. Golgi tendon refleksi, geri çekme-flexion refleksi, çapraz ekstensiyon refleksi
6. Hafta  Beyin sapının önemi: Beyin sapında yaşamsal merkezler, koma, ölüm Retiküler aktive edici sistem (RAS)
7. Hafta  Vücudun postür ve pozisyonlarını sağlayan beyin sapı yolları- Ventramediyal Sistem Yolları
8. Hafta  Motor korteks ve lateral sistem yolları
9. Hafta  Spinal kord lezyonları, spinal şok Üst ve alt motor nöron hastalıkları
10. Hafta   Vücudun otomatik hareketleri. Bazal ganglionlar
11. Hafta  Bazal ganglion hastalıklarının fizyopatolojisi Parkinson hastalığı, Huntington hastalığı
12. Hafta  Serebellum fizyolojisi. Serebellum lezyonları
13. Hafta  Beynin içgüdüsel ve davranışsal aktivitesi Limbik sistem Hipotalamus, talamus
14. Hafta  Elektroensefelogramın (EEG)fizyolojik temeli Şuur, uyanıklık ve uyku
15. Hafta  Sinir sisteminin yüksek fonksiyonları Öğrenme ve hafızanın temel prensipleri, nöral plastisite ve nörogenez
16. Hafta  Tartışma
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
4
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
94
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Doğru kaynakları kullanarak alana özgü bilgiye ulaşır, sorgulayabilir ve özümser. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.X
2
İnsanda hücre, doku, organ ve sistemlerinin işleyişini, birbirleriyle koordinasyonlarını tanımlar. Bunların çevreyle etkileşimini açıklar.X
3
İnsan organizmasında temel kontrol sistemleri olarak bilinen sinir, endokrin ve bağışıklık sistemlerinin diğer sistemler üzerindeki etkilerini kavrar.X
4
Fizyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, etik değerleri gözeterek çeşitli deneysel modellerin planlanmasında ve uygulamasında kullanır.X
5
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.X
6
Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel etkinlikler çerçevesinde diğer araştırmacılarla sözlü ve/veya yazılı olarak paylaşır. Bilimsel etkinliklerini geliştirerek sürdürür
7
Çalışmalarında, laboratuvar güvenliğine dikkat eder, kaynaklarını maliyet-etkinlik ilişkisini gözeterek verimli bir şekilde kullanırX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.X
9
Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrar; yeni fikirleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşırX
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetirX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Sibel Dinçer)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sdincer@gazi.edu.tr)