GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DOLAŞIM II (PERİFERİK) FİZYOLOJİSİ/FZY-2060
Dersin Adı: DOLAŞIM II (PERİFERİK) FİZYOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Periferik dolaşım sisteminin yapı ve fonksiyonlarını anlatır
Damar tonusuna katkıda bulunan çeşitli faktörleri tartışır
Akış, basınç ve direnç arasındaki ilişkiyi açıklar
Kan damarlarındaki hemodinamiğin viskozite, genişleyebilirlik ve aksiyel akış nedeniyle teoriden nasıl saptığını açıklar
Laminer ve türbülan akış arasındaki farkı açıklar
Vücudun çeşitli organlarındaki değişik kılcal damar yapılarını ve işlevini açıklar
Kardiyak debinin dokulara nasıl dağıldığını açıklar
Kardiyak debi, sistemik vasküler direnç ve kan basıncı arasındaki ilişkiyi açıklar
Kan basıncı kontrol sisteminin bileşenlerini sıralar ve işlevini açıklar
Lenfatik dolaşımın işlevini açıklar

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece teorik derslerle yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Genel değerlendirme
2. Hafta  Dolaşımın fonksiyonel bölümleri
3. Hafta  Endotelin yapısı ve özellikleri
4. Hafta  Kapiller damarların yapısı ve kapillerlerden madde alışverişi
5. Hafta  Damar çapını etkileyen faktörler
6. Hafta  Hemodinami
7. Hafta  Hemodinami
8. Hafta  Kanlanmanın sistemik düzenlenmesi
9. Hafta  Dokulara olan kan akımının düzenlenmesi
10. Hafta  Baro ve kemoreseptör fonksiyonları
11. Hafta  Dolaşımı düzenleyen kontrol merkezleri
12. Hafta  Ödev sunumları
13. Hafta  Kan basıncının kısa ve çok kısa süreli düzenlenmesi
14. Hafta  Kan basıncının uzun süreli düzenlenmesi
15. Hafta  Kalp debisinin kontrolü
16. Hafta  Sınav
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
70
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
4
12
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Doğru kaynakları kullanarak alana özgü bilgiye ulaşır, sorgulayabilir ve özümser. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.X
2
İnsanda hücre, doku, organ ve sistemlerinin işleyişini, birbirleriyle koordinasyonlarını tanımlar. Bunların çevreyle etkileşimini açıklar.X
3
İnsan organizmasında temel kontrol sistemleri olarak bilinen sinir, endokrin ve bağışıklık sistemlerinin diğer sistemler üzerindeki etkilerini kavrar.X
4
Fizyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, etik değerleri gözeterek çeşitli deneysel modellerin planlanmasında ve uygulamasında kullanır.X
5
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.X
6
Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel etkinlikler çerçevesinde diğer araştırmacılarla sözlü ve/veya yazılı olarak paylaşır. Bilimsel etkinliklerini geliştirerek sürdürürX
7
Çalışmalarında, laboratuvar güvenliğine dikkat eder, kaynaklarını maliyet-etkinlik ilişkisini gözeterek verimli bir şekilde kullanırX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.X
9
Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrar; yeni fikirleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşırX
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetirX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğretim Üyesi Ayşe Meltem SEVGİLİ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (msevgili@gazi.edu.tr)