GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÜREME VE ENDOKRİN FİZYOLOJİSİ/FZY-2050
Dersin Adı: ÜREME VE ENDOKRİN FİZYOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Hormonları tanımlar ve Hormonların etki mekanizmalarını sayar.
Hipotalamusun fonkasiyonlarını tanımlar
Hipofiz bezi hormonlarını sayar
Tiroid bezi ve hormonlarını açıklar
Pankreas hormonlarını ve fonksiyonu tanımlar
Böbreküstü bezi korteks ve medulla hormonlarını açıklar.
Kemik yapımı ve yıkımını kalsiyum üzerinden etkili hormonlar ile açıklar.
Erkek ve kadın gonad hormonlarını tanımlar.
Kadın gonad hormonlarını tanımlar.
Gebelik, laktasyonu tanımlar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Hormonların genel özellikleri
2. Hafta  Hormonların etki mekanizmaları
3. Hafta   Hipotalamus
4. Hafta  Hipofiz bezi hormonları
5. Hafta  Tiroid hormonları ve fonksiyonları
6. Hafta  Böbreküstü bezi korteks hormonları (steroidler, mineralokortikoidler, glikokortikoidler, seks hormonları)
7. Hafta  Böbreküstü bezi medulla hormonları
8. Hafta  Pankreas
9. Hafta  Kalsiyumun regülasyonu
10. Hafta  Kemik yapımı- yıkımı - yeniden yapılanma
11. Hafta  Dişi genital sistemi ve hormonları
12. Hafta  Gebelikte hormonal etkenler
13. Hafta  Laktasyon
14. Hafta  Erkek genital sistem ve hormonları
15. Hafta  Menapoz
16. Hafta  Literatür tartışması
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
1
75
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
20
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
80
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
3
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
4
2
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
88
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Doğru kaynakları kullanarak alana özgü bilgiye ulaşır, sorgulayabilir ve özümser. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.X
2
İnsanda hücre, doku, organ ve sistemlerinin işleyişini, birbirleriyle koordinasyonlarını tanımlar. Bunların çevreyle etkileşimini açıklar.X
3
İnsan organizmasında temel kontrol sistemleri olarak bilinen sinir, endokrin ve bağışıklık sistemlerinin diğer sistemler üzerindeki etkilerini kavrar.X
4
Fizyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, etik değerleri gözeterek çeşitli deneysel modellerin planlanmasında ve uygulamasında kullanır.X
5
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.X
6
Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel etkinlikler çerçevesinde diğer araştırmacılarla sözlü ve/veya yazılı olarak paylaşır. Bilimsel etkinliklerini geliştirerek sürdürürX
7
Çalışmalarında, laboratuvar güvenliğine dikkat eder, kaynaklarını maliyet-etkinlik ilişkisini gözeterek verimli bir şekilde kullanırX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.X
9
Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrar; yeni fikirleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşırX
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetirX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr K Gonca Akbulut)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (kgonca@gazi.edu.tr)