GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BOŞALTIM FİZYOLOJİSİ/FZY-2030
Dersin Adı: BOŞALTIM FİZYOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Boşaltım sistemininin görevlerini tanımlar
Renin angiotensin sistemini açıklar
Glomerular filtrationu ve filtrasyon hızını etkileyen faktörleri açıklar
Tübular Reabsorbsiyonu açıklar
Konsantre ve dilüe idrar çıkartma ve etkili faktörleri açıklar
Üriner sistemle ilişkili hormonları listeler ve açıklar
Miksiyonu ve ilgili refleksi açıklar
Klirens kavramını v eböbrek fonksiyon testlerini açıklar
Diüretikler ve etki mekanizmalarını açıklar
Böbreklerin tompon fonksiyonlarını tanımlar

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Boşaltım sistemininin görevleri
2. Hafta  Boşaltım sistemininin görevleri
3. Hafta  Renin angiotensin sistemi
4. Hafta  Renin angiotensin sistemi
5. Hafta  Glomerular filtration
6. Hafta  Glomerular filtration
7. Hafta  Tubular Reabsorbsiyon
8. Hafta  Tubular Reabsorbsiyon
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Konsantre ve dilüe idrar çıkartma
11. Hafta  Aldosterone- ADH
12. Hafta  Üriner sistemle ilişkili hormonlar
13. Hafta  Miksiyon, Böbreklerin tompon fonksiyonları
14. Hafta  Klirens, Diüretikler ve etki mekanizmaları
15. Hafta  Makale tartışması
16. Hafta  Makale tartışması
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
2
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
4
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
112
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Doğru kaynakları kullanarak alana özgü bilgiye ulaşır, sorgulayabilir ve özümser. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.X
2
İnsanda hücre, doku, organ ve sistemlerinin işleyişini, birbirleriyle koordinasyonlarını tanımlar. Bunların çevreyle etkileşimini açıklar.X
3
İnsan organizmasında temel kontrol sistemleri olarak bilinen sinir, endokrin ve bağışıklık sistemlerinin diğer sistemler üzerindeki etkilerini kavrar.X
4
Fizyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, etik değerleri gözeterek çeşitli deneysel modellerin planlanmasında ve uygulamasında kullanır.X
5
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.X
6
Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel etkinlikler çerçevesinde diğer araştırmacılarla sözlü ve/veya yazılı olarak paylaşır. Bilimsel etkinliklerini geliştirerek sürdürürX
7
Çalışmalarında, laboratuvar güvenliğine dikkat eder, kaynaklarını maliyet-etkinlik ilişkisini gözeterek verimli bir şekilde kullanırX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.X
9
Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrar; yeni fikirleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşırX
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetirX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Çiğdem Özer)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (yok)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ozercigdem@yahoo.co.uk)