GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PRATİK FİZYOLOJİ II ( DOLAŞIM, SİNDİRİM,METABOLİZMA DENEYLERİ)/FZY-2011
Dersin Adı: PRATİK FİZYOLOJİ II ( DOLAŞIM, SİNDİRİM,METABOLİZMA DENEYLERİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Kan ve dolaşım sistemi fizyolojisi ve sindirim fizyolojisi ile ilgili deneysel yöntemleri uygular ve hastalıklarla ilişkilerini açıklar.
Eritrosit sayımı yapabilir.
Lökosit sayımı yapabilir
Sedimantasyon hızını saptayabilir
Hemoglobin ve hematokrit düzey ve yüzdesini saptayabilir.
Periferik yaymayı değerlendirebilir
EKG çekebilir
Safra uyarımını deneysel modelde gözleyebilir
Midede asit salgısınoı deneysel modelde ölçebilir
Egzersiz deneyleri ile aerobik gücü değerlendirebilir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim ve uygulama şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Eritrosit hücresi sayımı
2. Hafta  Lökosit hücre sayımı
3. Hafta  Hematokrit tayini
4. Hafta  Kan grubu tayini
5. Hafta  Hemoglobin tayini
6. Hafta  Kapiller dolaşım
7. Hafta  İzole kurbağa kalbi, Stannius bağları
8. Hafta  EKG
9. Hafta  Safra stimülasyonu
10. Hafta  Mide HCl salgısı
11. Hafta  Ekspirasyon havasında CO2 tayini
12. Hafta  Egzersiz deneyleri
13. Hafta  Beden için ideal ölçüler
14. Hafta  Sedimantasyon
15. Hafta  Periferik yayma
16. Hafta  Sınav
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
5
20
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
4
2
8
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
2
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
114
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Doğru kaynakları kullanarak alana özgü bilgiye ulaşır, sorgulayabilir ve özümser. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.X
2
İnsanda hücre, doku, organ ve sistemlerinin işleyişini, birbirleriyle koordinasyonlarını tanımlar. Bunların çevreyle etkileşimini açıklar.X
3
İnsan organizmasında temel kontrol sistemleri olarak bilinen sinir, endokrin ve bağışıklık sistemlerinin diğer sistemler üzerindeki etkilerini kavrar.X
4
Fizyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, etik değerleri gözeterek çeşitli deneysel modellerin planlanmasında ve uygulamasında kullanır.X
5
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.X
6
Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel etkinlikler çerçevesinde diğer araştırmacılarla sözlü ve/veya yazılı olarak paylaşır. Bilimsel etkinliklerini geliştirerek sürdürürX
7
Çalışmalarında, laboratuvar güvenliğine dikkat eder, kaynaklarını maliyet-etkinlik ilişkisini gözeterek verimli bir şekilde kullanırX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.X
9
Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrar; yeni fikirleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşırX
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetirX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. K Gonca Akbulut)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/kgonca/ )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (kgonca@gazi.edu.tr)