GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PRATİK FİZYOLOJİ I (HÜCRE, KAN,KAS SOLUNUM DENEYLERİ)/FZY-1011
Dersin Adı: PRATİK FİZYOLOJİ I (HÜCRE, KAN,KAS SOLUNUM DENEYLERİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Laboratuvar ortamında güvenlik kurallarını gözeterek çalışmalarını yürütür. Ayrıca fizyoloji laboratuvarlarında kullanılan temel malzemeleri tanır.
Kan hücrelerinin sayar, morfolojik olarak değerlendirir ve tiplendirir.
Hücre membranından su geçişini bitki ve hayvan hücrelerinde gösterir, su hareketini etkileyen faktörleri analiz eder, ayrıca eritrositlerin ozmotik frajilitesini değerlendirir
Hücre membran potansiyeli değişikliklerinin kaydı ve değerlendirilmesinde kullanılan yöntemleri sıralar ve mevcut yöntemleri kullanır
İn-vitro ve in-vivo ortamlarda düz kas kasılmasını kaydeder, kayıtları değerlendirmede kullanılacak uygun parametrelerin ölçümünü yapar
İn-vitro ve in-situ ortamlarda çizgili kas kasılmasını kaydeder, kayıtları değerlendirmede kullanılacak uygun parametrelerin ölçümünü yapar, ayrıca EMG kaydı alır ve değerlendirir
Eritrosit fizyolojisine yönelik testleri (kan grubu tayini, Hb konsantrasyonu, Htc düzeyi, sedimentasyon hızı, viskozite) uygular
Hemostazın tüm aşamalarını ayrı ayrı değerlendirecek testleri uygular
Solunum fonksiyon testlerini gönüllülerde uygular ve değerlendirir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Laboratuvar güvenliği ve laboratuvar malzemelerinin tanıtımı
2. Hafta  Bitki hücre zarından madde geçişinin değerlendirilmesi
3. Hafta   Eritrosit hücre zarından madde geçişinin değerlendirilmesi
4. Hafta  Eritrosit hücre zarına etki eden bazı faktörlerin incelenmesi ve eritrosit frajilitesinin değerlendirilmesi
5. Hafta  Hücre zar potansiyelinin kayıt yöntemleri ve değerlendirilmesi
6. Hafta  Düz kas fonksiyonlarının değerlendirilmesi
7. Hafta  Çizgili kas kasılmasının kaydı ve değerlendirilmesi
8. Hafta  Sinir-kas kavşağı fonksiyonunun değerlendirilmesi EMG kaydı ve değerlendirilmesi
9. Hafta  Seminer
10. Hafta  Temel kan sayımı parametrelerinin ölçümü ve değerlendirilmesi
11. Hafta  Tam kan ve plazma vizkozitesinin ölçümü, periferik yayma hazırlanması ve değerlendirilmesi
12. Hafta  Hemostaz basamaklarının ayrı ayrı test edilmesi
13. Hafta  Dinamik ve statik solunum fonksiyon testlerinin kaydı
14. Hafta  Solunum sırasında hava akım hızının kaydedilmesi ve değerlendirilmesi
15. Hafta  Laboratuvar ziyareti
16. Hafta  Sınav
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
14
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
14
30
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
10
4
40
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
120
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Doğru kaynakları kullanarak alana özgü bilgiye ulaşır, sorgulayabilir ve özümser. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.X
2
İnsanda hücre, doku, organ ve sistemlerinin işleyişini, birbirleriyle koordinasyonlarını tanımlar. Bunların çevreyle etkileşimini açıklar.X
3
İnsan organizmasında temel kontrol sistemleri olarak bilinen sinir, endokrin ve bağışıklık sistemlerinin diğer sistemler üzerindeki etkilerini kavrar.X
4
Fizyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, etik değerleri gözeterek çeşitli deneysel modellerin planlanmasında ve uygulamasında kullanır.X
5
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.X
6
Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel etkinlikler çerçevesinde diğer araştırmacılarla sözlü ve/veya yazılı olarak paylaşır. Bilimsel etkinliklerini geliştirerek sürdürürX
7
Çalışmalarında, laboratuvar güvenliğine dikkat eder, kaynaklarını maliyet-etkinlik ilişkisini gözeterek verimli bir şekilde kullanırX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.X
9
Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrar; yeni fikirleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşırX
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetirX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğretim Üyesi Ayşe Meltem SEVGİLİ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (msevgili@gazi.edu.tr)