GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLAÇ RESEPTÖR ETKİLEŞMELERİ, SİNYAL İLETİ MEKANİZMALARI/FRL-2030
Dersin Adı: İLAÇ RESEPTÖR ETKİLEŞMELERİ, SİNYAL İLETİ MEKANİZMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İleri hücre sinyalizasyonunun başlıca elementlerini ve mekanizmalarını tanımlayabilme.
Hücresel sinyal molekülleri olarak reaktif oksijen türlerini, türevlerini, metabolitlerini ve fonksiyonları tanımlayabilme.
Hücresel oksidatif ve redüktif stresörleri tanımlayabilmeli, stresörlere hücre cevabının çeşitliliğini ve redoks homeostazı tartışabilme.
İleri glikoksidasyon ve lipoksidasyon ürünlerini tanımlayabilmeli ve hastalıkların patogenezindeki rollerini tartışabilme.
Endoplazmik retikulum ve mitokondri stresinin sonuçlarını açıklayabilmeli ve antioksidanların rolünü tartışabilme.
Hücresel senesensin sonuçlarını ve mekanizmalarını açıklayabilme.
Apoptotik yolakları, polifajinin sonuçlarını açıklayabilmeli ve inhibitörlerinin etkilerini tartışabilme.
Kanserli hücredeki sinyal transdüksiyonu değişikliklerini tanımlayabilmeli önleme ve tedavi modalitelerini tartışabilme.
Hücre adhezyon moleküllerini, fonksiyonlarını ileti mekanizmalarını açıklayabilme.
Diyabet ve Alzheimer hastalıklarında hücresel sinyal transdüksiyonu mekanizmalarında oluşan değişiklikleri tartışabilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  İleri hücre sinyalizasyonunun başlıca elementleri.
2. Hafta  İleri sinyal iletimi mekanizmalarına bakış.
3. Hafta  Hücresel sinyal transdüksiyonunun redoks kontrolü.
4. Hafta  Hücresel sinyal molekülleri olarak reaktif oksijen türevleri ve fonksiyonları.
5. Hafta  Hücresel sinyal molekülleri olarak reaktif oksijen metabolitleri ve fonksiyonları.
6. Hafta  Oksidatif ve redüktif stresörler ve hücre yanıtları.
7. Hafta  Hücre sinyalizasyonunda glutatyonun rolü.
8. Hafta  İleri Lipoksidasyon ve glikoksidasyon ürünleri ve hastalıkların patogenezindeki rolleri.
9. Hafta  Endoplazmik retikulum stresi ve mitokondriyal stres ve hücre yanıtı.
10. Hafta  Hücresel senesens ve sonuçları.
11. Hafta  Apoptoz ve hücre içi apoptotik yolaklar.
12. Hafta  Polifaji ve sinyal transdüksiyonu.
13. Hafta  Kanser ve sinyal transdüksiyonu.
14. Hafta  Otoimmün hastalıklarda sinyal transdüksiyonu.
15. Hafta  Bulunmamaktadır
16. Hafta  Bulunmamaktadır
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
5
 Pratik
0
0
 Quiz
1
5
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
6
2
12
 Sunum
6
1
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
1
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
123
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel farmakolojik bilgilere sistematik bir yaklaşımla sahip olabilir.X
2
Farmakoloji alanındaki bilginin sınırlarını genişleterek bilime katkıda bulunabilir.X
3
Farmakoloji disiplinine ait bilimsel araştırma yöntemlerini tanımlayabilir, bir bilimsel araştırmayı planlayabilir, yürütebilir, analizini yapabilir ve makalesini yazıp yayınlatabilir.X
4
Bilimsel verilere ulaşabilir ve verileri eleştirel gözle yorumlayabilir.X
5
Bilimsel bir sunum hazırlayabilir ve kuralına uygun sunabilir.X
6
Deney hayvanı çalışmalarında yer alabilecek düzeyde araştırma teknikleri bilgi ve becerisine sahip olur.X
7
Farmakoloji disiplininin yüklediği etik ve diğer sorumlulukları benimser.X
8
Farmakoloji alanında ulusal/uluslararası düzeyde yabancı dildeki mesleki yayınları okuyup, analizini yaparak değerlendirir.X
9
Farmakoloji alanında ve uygulamalarında kanıta dayalı bilimsel düşünce ve eleştirel sorgulayıcı yaklaşımın değerini kabul eder, yaşam boyu öğrenmenin önemini önemser.X
10
Farmakoloji disiplini içerisinde yer alan bilimsel bir araştırma projesini, etik ve bilimsel açıdan değerlendirebilirX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Çimen KARASU ve anabilim dalımızdaki diğer öğretim üyeleri)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.cimenkarasu.com)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (Cimen Karasu Zafer Güney Canan Uluoglu , sevil ilhan , Süreyya BARUN , Ergin Dilekoz , Gokce Ozturk )