GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DOĞAL KAYNAKLI BIYOAKTIF AZOTLU BILEŞIKLER/FRG-1240
Dersin Adı: DOĞAL KAYNAKLI BIYOAKTIF AZOTLU BILEŞIKLER
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Azot içeren doğal bileşiklerin kimyasal yapıları, özellikleri ve sınıflandırılmaları hakkında bilgi sahibidir.
Biyoaktif alkaloitler ve bulundukları organizmalar ve müstahzarlar hakkında bilgi sahibidir.
Doğal antikanser bileşiklerin özellikleri ve tedavideki rolü hakkında bilgi sahibidir.
Doğal kaynaklardaki sitotoksik bileşiklerin tespiti hakkında bilgi sahibidir.
Biyoteknolojik yöntemlerle elde edilen doğal antikanserler, Akıllı ilaçları bilir.
Tedavide Kullanılan Antikanser bileşikleri ve yan tesirlerini bilir.
Kansere karşı koruyucu doğal bileşikler hakkında bilgi sahibidir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders power point döküman kullanılarak yüzyüze verilmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Sekonder metabolitler ve Azotlu bileşikler hakkında genel bilgi
2. Hafta  Alkaloitler, kimyasal yapıları, özellikleri, Biyosentezleri, Doğal kaynaklardaki rolü,kemotaksonomideki önemi
3. Hafta  Biyolojik aktivitelerine göre alkaloitlerin sınıflandırılması Tedavide kullanılan türevlerin hazırlanması
4. Hafta  Hayvanlardaki ve deniz canlılarındaki biyoaktif alkaloitler
5. Hafta  Kanser tipleri, tedavi şekilleri ve terimler hakkında genel bilgi, Kemoterapi tanımı ve tedavideki Yeri
6. Hafta  Kemoterapide Kullanılan Bileşiklerin Etki Mekanizmaları
7. Hafta  Doğal kaynaklardaki sitotoksik bileşiklerin tespiti, İn vitro ve in vivo tarama testleri
8. Hafta  Sitotoksik bileşiklerden hareketle ilaç aktif bileşiklerinin geliştirilmesi
9. Hafta  Mikroorganizmalardan Elde Edilen Antikanser Bileşikler
10. Hafta  Vinca alkaloitleri, Podofilotoksin ve türevleri Kamptotesin ve türevleri, Taksol ve türevleri
11. Hafta  Biyoteknolojik yöntemlerle elde edilen doğal antikanserler, Akıllı ilaçlar
12. Hafta  İmmünostimulan ve immünosupresif etkilere sahip doğal maddeler
13. Hafta  Kansere karşı koruyucu doğal bileşikler
14. Hafta  Öğrencilerin piyasa preparatlarından hazırladıkları ödevlerin sunumu ve tartışılması
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
2
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
4
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
6
42
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
6
48
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
151
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eczacılık eğitimiyle edindiği bilgi ve becerilere dayalı olarak Farmakognozi ve Fitoterapi alanındaki güncel bilgilere sahiptir.X
2
Mesleki gelişim ve hayat boyu öğrenmeye önem verir, ulusal/uluslararası gelişmeleri basılı yayınlar, teknolojik araçlar ve veri tabanlarını takip ederek bilgisini derinleştirir.X
3
Meslektaşları ve sağlık alanındaki diğer meslek gruplarıyla iletişim halindedir, güncel konulardaki fikirlerini bu kişiler ve topluma sözlü/yazılı olarak sunar.X
4
Bilgisayar, gerekli teknik ekipman ve cihazları kullanarak farklı disiplinlerle ortak alanlarda bilimsel çalışmalar yapar.X
5
Kuramsal ve deneysel çalışmalarının sonuçlarını istatistiksel olarak değerlendirerek yorumlar.X
6
Farmakognozi alanında bir çalışmayı tasarlar, çalışmayı bağımsız veya ekip olarak yürütür ve sonuçları eleştirel gözle yorumlayarak rapor halinde sunar.X
7
Farmakognozi, fitofarmasi ve etnobotanik gibi konularda bilginin toplanması, yorumlanması, duyurulmasında ulusal ve uluslar arası çalışmalarda görev alır.X
8
Yürüttüğü veya yer aldığı farmakognozik bir çalışmayı bilimsel bir toplantıda sunar, makale haline getirerek bir dergide yayınlar.X
9
Bitkisel ilaç, drog preparatı, bitkisel çayların ve tıbbi bitkilerin; üretimleri, özellikleri, kaliteleri ve analizleri hakkında bilgi sahibidir.X
10
Bitkilerde bulunan sekonder metabolitleri tanır, bunların bitkideki oluşumu, biyoteknolojik yollarla üretimi, teşhisi, elde edilmeleri hakkında bilgi sahibidir.X
11
Tıbbi bitkilerin biyolojik aktiviteleri hakkında bilgi sahibidir.X
12
Farklı kromatografik teknikleri kullanarak analiz ve izolasyon yaparX
13
Çeşitli enstrümantal teknikler kullanılarak bitki, drog ve preparatlar üzerinde kalitatif ve kantitatif analizler yapar.X
14
Farmakope analizleri ve farmakognozik yöntemler hakkında bilgi sahibidir.X
15
Tedavide kullanılan doğal ürünlerin yapıları, kullanılışları ve müstahzarlarını bilir ve kullanımları konusunda danışmanlık yapar.X
16
Afyon alkaloitleri, uçucu yağlar gibi ülkemizin önemli tıbbi ürünleri hakkında bilgiye sahiptir.X
17
Farmakognozi ve Fitoterapi alanındaki İngilizce yayınları okur, bu çalışmaları derleyerek “Seminer” dersi kapsamında sunum yapar.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Bilge ŞENER)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://abs.gazi.edu.tr/bilgesen)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (bilgesen@gazi.edu.tr ; bilgesener11@gmail.com)