GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATOMİK SPEKTROSKOPİYE GİRİŞ/AKİ-1050
Dersin Adı: ATOMİK SPEKTROSKOPİYE GİRİŞ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Atomik absorpsiyon, atomik emisyon spektrometresinin temel prensiplerini bilir
Analitik bir problem çözebilecek en uygun atomik tekniği seçer
Atomik spektrometrisi için numune hazırlama yöntemlerini bilir
Alevli atomik absorpsiyon, emisyon spektrometresi ve elektrotermal atomlaştırmalı AAS ile eser miktarda element tayini yapmasını bilir
Sonuçları değerlendirmesini ve rapor etmesini bilir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Atomik ve moleküler spektrumlar, temel kavramlar.
2. Hafta  Atomik spektrometrelerin bileşenleri ve fonksiyonları.
3. Hafta  Atomik emisyon cihazları, alev fotometreleri, alevli atomik emisyon spektrometreleri.
4. Hafta  Alevli atomik absorbsiyon spektrometreleri, enstrümentasyon.
5. Hafta  Girişimler ve girişimlerin önlenmesine yönelik enstrümental ve kimyasal yaklaşımlar.
6. Hafta  Kalibrasyon teknikleri, kantitatif analizler, analitik performans verileri, LOD, duyarlılık, kesinlik.
7. Hafta  Problem çözme saati
8. Hafta  Kesikli püskürtme, duyarlılığı arttırmaya yönelik yaklaşımlar, yarıklı kuvars tüp, zenginleştirme yöntemleri.
9. Hafta  Otomasyona yönelik çalışmalar, akışa enjeksiyonlu analizler, uygulamalara örnekler.
10. Hafta  Soğuk buhar ve Hidrür oluşturmalı AAS, baç, sürekli akış, akışa enjeksiyonlu hidrür oluşturma sistemleri.
11. Hafta  Hidrür oluşturmalı AAS de sıvı fazda taşınma ve atomlaştırıcıda karşılaşılan girişimler.
12. Hafta  Elektrotermal atomlaştırmalı AAS, sıcaklık programı, girişimler, matriks değiştiriciler, zemin düzeltme yöntemleri.
13. Hafta  Numune hazırlama teknikleri, yaş yıkılama, külleme, mikrodalga ile numune hazırlama teknikleri.
14. Hafta  Gerçek numune analizleri, karşılaşılan problemler, genel değerlendirme.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
2
20
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
10
20
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
197
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Analitik düşünme, problem çözme ve bağımsız ve/veya ekip olarak çalışabilme becerilerini geliştirir.X
2
Analitik Kimya ile ilgili bilgiye erişebilmek için kütüphane olanaklarını, ulusal ve uluslararası yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.X
3
Analitik Kimya alanındaki problemlerin tanımlanması ve çözümü için disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.X
4
Enstrümantal analiz yöntemlerinin temel prensiplerini bilir ve uygular.X
5
Analiz için gerekli ayırma tekniklerini bilir.X
6
Analitik yöntemleri geliştirir, valide eder ve farklı numunelere uygular.X
7
Yeni analiz yöntemleri geliştirerek bunları istatistiksel olarak değerlendirip raporlandırır ve yayın haline dönüştürür.X
8
Sahip olduğu teorik bilgilerini ve deney bulgularını kullanarak yüksek lisans tezini hazırlar, sunar ve savunur.X
9
Analitik kimya alanındaki araştırmalara bilimsel katkıda bulunur.X
10
Analitik Kimya konusunda ilgili endüstriyel alanlarda ve analitik laboratuvarlarında çalışmaları yürütebilecek becerilere sahiptir.X
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.X
12
Analitik Kimyanın temel konularını bilir.X
13
Bilimsel bir konu ile ilgili araştırma yapar ve bu araştırmayı görsel ve yazılı olarak sunar ve tartışır.X
14
Ulusal değerleri göz önünde tutarak güncel gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Nusret Ertaş)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (websitem.gazi.edu.tr/site/nertas)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (nertas@gazi.edu.tr)