GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MOLEKÜLER LUMİNESANS SPEKTROSKOPİSİ/AKİ-2020
Dersin Adı: MOLEKÜLER LUMİNESANS SPEKTROSKOPİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Lüminesans spektroskopisi hakkında temel kavramları bilir.
Lüminesans cihazının yapısını bilir.
Yöntemin uygulanışı hakkında bilgi sahibidir.
Bu alandaki ulusal ve uluslararası bilgileri takip eder, bilgisini geliştirir, yeni fikir üretebilir, deney bulgularından hareketle tezini hazırlar

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüzyüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Floresans ve fosforesans, teorisi, enerji diagramı, deaktivasyon prosesleri
2. Hafta  Moleküler floresansı etkileyen parametreler
3. Hafta  Moleküler floresans spektrometri, enstrumentasyon, performans karakteristikleri, kantitatif analizler
4. Hafta  Çok bileşenli analizler, Senkronize floresans, Süpersonik jet-senkronize floresans spektrometresi, Shpol’skii spektrometresi
5. Hafta  Zaman çözümlü floresans spektrometreleri, enstrümentasyon
6. Hafta  Kromatografide floresans dedektörleri, türevlendirme, enstrümentasyon, akışa enjeksiyonlu analizler
7. Hafta  Rezonans enerji transfer, uygulamaları, floresans görüntüleme teknikleri, uygulamalara örnekler
8. Hafta  İyon tanımaya yönelik floresant prob tasarımları, Sulu ortamda şelat oluşturmalı katyon probları
9. Hafta  Luminesant geçiş element kompleksleri, prob/sensör tasarımları
10. Hafta  Multifoton uyarma spektroskopisi, teori ve enstrümentasyon
11. Hafta  Moleküler fosforesans spektrometreleri, enstrümentasyon
12. Hafta  Düşük sıcaklıkta, oda sıcaklığında (misel ortamda, katı yüzey) fosforesans ölçümleri
13. Hafta  Kemiluminesans, temel ilkeleri, luminometreler, enstrumentasyon, kemiluminesant reaksiyonlar
14. Hafta  Luminesans sönümlenmesi (Lüminesans sönümleyiciler, çarpışmaya dayalı sönümleme ve statik sönümlemenin teorisi, molekül içi sönümleme)
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
80
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
7
14
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
9
9
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Analitik düşünme, problem çözme ve bağımsız ve/veya ekip olarak çalışabilme becerilerini geliştirir.X
2
Analitik Kimya ile ilgili bilgiye erişebilmek için kütüphane olanaklarını, ulusal ve uluslararası yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.X
3
Analitik Kimya alanındaki problemlerin tanımlanması ve çözümü için disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.X
4
Enstrümantal analiz yöntemlerinin temel prensiplerini bilir ve uygular.X
5
Analiz için gerekli ayırma tekniklerini bilir.X
6
Analitik yöntemleri geliştirir, valide eder ve farklı numunelere uygular.X
7
Yeni analiz yöntemleri geliştirerek bunları istatistiksel olarak değerlendirip raporlandırır ve yayın haline dönüştürür.X
8
Sahip olduğu teorik bilgilerini ve deney bulgularını kullanarak yüksek lisans tezini hazırlar, sunar ve savunur.X
9
Analitik kimya alanındaki araştırmalara bilimsel katkıda bulunur.X
10
Analitik Kimya konusunda ilgili endüstriyel alanlarda ve analitik laboratuvarlarında çalışmaları yürütebilecek becerilere sahiptir.X
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.X
12
Analitik Kimyanın temel konularını bilir.X
13
Bilimsel bir konu ile ilgili araştırma yapar ve bu araştırmayı görsel ve yazılı olarak sunar ve tartışır.X
14
Ulusal değerleri göz önünde tutarak güncel gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. H. Eda ŞATANA KARA)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (websitem.gazi.edu.tr/site/eda)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (eda@gazi.edu.tr)