GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇOK FAZLI SİSTEMLER/FTE-2030
Dersin Adı: ÇOK FAZLI SİSTEMLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Prof.Dr. Figen Tırnaksız, Doç.Dr. fatmanur Tuğcu Demiröz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/tfigen, http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/fatmanur
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tfigen@gazi.edu.tr, fatmanur@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çok fazlı sistemlerin temel kavramlar ve bilgilerinin anlamaktır.
Konuların tartışılarak öğrenilmesi ve bunların farmasötik alanda uygulanmasının öğretilmesidir.
Bu ders sonucu öğrenci Farmasötik Teknoloji alanında bilgiler öğrenerek, sonuçlarını tartışır ve mesleki alanda üstün bilgi edinir.
Edindiği bilgilerle ülke çıkarlarını gözeterek sağlık alanında strateji ve politika planlanmasına katkıda bulunur.
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Çok fazlı sistemler (Sınıflandırma, temel özellikleri, saflaştırma, hazırlama teknikleri)
2. Hafta  Kolloidlerin kinetik özellikleri (Brown hareketi)
3. Hafta  Kolloidlerin kinetik özellikleri (difüzyon ve ozmotik basınç)
4. Hafta  Kolloidlerin optik özellikleri
5. Hafta  Kolloidlerin elekriksel özellikleri
6. Hafta  Kolloidlerin elekriksel özellikleri
7. Hafta  Yüzeylerarası olaylar (sıvı-gaz, sıvı-sıvı, katı-gaz, katı-sıvı yüzeyler)
8. Hafta  Yüzeyler arası gerilim, yüzey enerjisi, yayılma
9. Hafta  Islanma
10. Hafta  Kolloid sistemlerin stabilitesi (Liyofilik ve Liyofobik kolloidler)
11. Hafta  Kolloid sistemlerin stabilitesi (Liyofilik ve Liyofobik kolloidler)
12. Hafta  Kolloid sistemlerin reolojik özellikleri
13. Hafta  Adsorpsiyon
14. Hafta  Yüzey etken maddeler ve uygulamaları
15. Hafta  -
16. Hafta  -
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Multiple Emulsions: J.L. Grossiord, M.Seiller, Editions de Sante, France,1999. - Introduction to Colloid and Surface Chemistry, D.J.Shaw, Butterwor
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
9
2
18
 Sunu hazırlama
7
3
21
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
3
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
3
18
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eczacılık Teknolojisi alanında geniş bir bilgi birikimine sahip olur, tüm ilaç şekillerinin önformülasyonları, formülasyon tasarımları, formülasyonların in vitro/in vivo değerlendirilmesini öğrenir.X
2
Teknolojideki yenilikleri yakından izleyebilme becerisi kazanır, eczacılık alanında literatür tarayabilme, değerlendirip, yorumlayabilme becerisine sahip olur.X
3
Etkin madde ve ilaç şekillerinin formülasyonları ve hazırlama teknolojileri ile ilgili patent tarayabilme, değerlendirebilme ve patentleyebilme becerisine sahip olurX
4
Tüm ilaç şekillerinin laboratuvar, pilot ve endüstriyel üretimleri, kalite kontrolleri, kalite güvence sistemi, iyi imalat uygulamaları (GMP) ve stabilitelerinin sağlanması alanında yeterli bilgiyi öğrenir.X
5
Orijinal ve jenerik ilaç tasarımını, işlem validasyonlarının değerlendirilmesini ve kalite güvencesini sağlayabilecek bilgi ve beceri düzeyini öğrenirX
6
Araştırma sonuçlarının yorumlanması, istatiksel değerlendirilmesini ve pratik açıdan uygulanmasını öğrenir.X
7
Yeni ilaç taşıyıcı sistemler hakkında bilgi sahibi olabilme ve bu sistemlerin hedeflendirilmesi ile ilgili uzman düzeyinde bilgi ve kapasiteye sahip olur.X
8
Biyoteknolojik ürünlerin tasarımı, formülasyonları, hazırlama teknikleri, fiziksel ve kimyasal stabilitelerini öğrenir.X
9
Araştırma boyunca karşılaştığı sorunlar hakkında çözüm üretebilme yeteneğini kazanır. Analitik düşünebilme becerisini kazanır. Deneysel sonuçlarını ulusal veya uluslararası dergilerde yayın yapabilme yeteneği kazanır.X
10
Dünyadaki önemli sağlık otoritelerinin (FDA, EMA, ICH ve WHO) yayınladığı kılavuzları ve resmi referans kitapları (farmakopeler, vb) takip edebilme, yorumlayabilme becerisi kazanır. Sonuç olarak sahip olduğu bilgileri eczacılık teknolojisi alanına aktarır, yeni yaklaşımlar geliştirir.X