GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇÖZÜNME HIZI VE İLAÇ ŞEKİLLERİNDEN SALIM KİNETİĞİ/FTE-2200
Dersin Adı: ÇÖZÜNME HIZI VE İLAÇ ŞEKİLLERİNDEN SALIM KİNETİĞİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Zeynep Şafak Teksin, Doç.Dr. Tuba İnceçayır
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/zsteksin, http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/tincecayir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  zsteksin@gazi.edu.tr, tincecayir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çözünme hızı ve çözünme hızı kinetikleri ile ilgili temel kavramlar ve bilgilerin tartışılarak öğrenilmesi
Çözünme hızı yöntemlerinin öğrenilmesi
Çözünme hızı profillerinin karşılaştırılmasının öğrenilmesi






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Çözünme, çözünürlük ve çözünme hızı kavramları, çözünme hızının Farmasötik Teknolojideki önemi
2. Hafta  Çözünme hızı ve çözünürlüğü etkileyen faktörler
3. Hafta  İntrinsik çözünürlük ve çözünme hızı
4. Hafta  Çözünme hızı yöntemleri ve farmakopedeki aletler ve yöntemler
5. Hafta  Çözünme hızı aletlerinin validasyonu ve test optimizasyonu
6. Hafta  Çözünme hızını artırma yöntemleri, çözünürlüğün sağlanması, çözünme hızı deneylerinde karşılaşılan problemler ve çözümleri
7. Hafta  Güç çözünen maddeler için önerilen çözünme ortamları, açlık ve tokluk durumunu taklit eden çözünme ortamları
8. Hafta  Değişik dozaj şekilleri için geliştirilen çözünme hızı yöntemleri
9. Hafta  Tozların ıslanması ve kinetiği, çözünme teorileri ve çözünme kızı kinetikleri (Hixon-Crowell eşitliği, Kitozawa eşitliği)
10. Hafta  Çözünme hızı kinetikleri (Dankwerts modeli, Weibull modeli)
11. Hafta  Çözünme hızı kinetikleri (RRSBW, El Yazigi, Peppas), değişik dozaj şekillerinden salım kinetikleri ve değerlendirilmesi
12. Hafta  Çözünme hızı sonuçlarının değerlendirilmesi ve çözünme hızı profillerinin karşılaştırılması (fark etkeni (f1 testi) ve benzerlik etkeni (f2 testi))
13. Hafta  Biyomuafiyet kavramı, Biyofarmasötik Sınıflandırma Sistemi (BCS)
14. Hafta  İn vitro-in vivo korelasyon (IVIVC)
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- Encyclopedia of Pharmaceutical Technology, (Ed: Swarbrick, J., Boylan, J.C.), Vol.3., Marcel and Dekker, New York and Basel, 1992. 2-H.M.Abdou. Dissolution, Bioavalability & Bioequivalance, Marcel and Dekker
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
3
27
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
5
7
35
 Sunum
2
6
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
2
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eczacılık Teknolojisi alanında geniş bir bilgi birikimine sahip olur, tüm ilaç şekillerinin önformülasyonları, formülasyon tasarımları, formülasyonların in vitro/in vivo değerlendirilmesini öğrenir.X
2
Teknolojideki yenilikleri yakından izleyebilme becerisi kazanır, eczacılık alanında literatür tarayabilme, değerlendirip, yorumlayabilme becerisine sahip olur.X
3
Etkin madde ve ilaç şekillerinin formülasyonları ve hazırlama teknolojileri ile ilgili patent tarayabilme, değerlendirebilme ve patentleyebilme becerisine sahip olurX
4
Tüm ilaç şekillerinin laboratuvar, pilot ve endüstriyel üretimleri, kalite kontrolleri, kalite güvence sistemi, iyi imalat uygulamaları (GMP) ve stabilitelerinin sağlanması alanında yeterli bilgiyi öğrenir.X
5
Orijinal ve jenerik ilaç tasarımını, işlem validasyonlarının değerlendirilmesini ve kalite güvencesini sağlayabilecek bilgi ve beceri düzeyini öğrenirX
6
Araştırma sonuçlarının yorumlanması, istatiksel değerlendirilmesini ve pratik açıdan uygulanmasını öğrenir.X
7
Yeni ilaç taşıyıcı sistemler hakkında bilgi sahibi olabilme ve bu sistemlerin hedeflendirilmesi ile ilgili uzman düzeyinde bilgi ve kapasiteye sahip olur.X
8
Biyoteknolojik ürünlerin tasarımı, formülasyonları, hazırlama teknikleri, fiziksel ve kimyasal stabilitelerini öğrenir.X
9
Araştırma boyunca karşılaştığı sorunlar hakkında çözüm üretebilme yeteneğini kazanır. Analitik düşünebilme becerisini kazanır. Deneysel sonuçlarını ulusal veya uluslararası dergilerde yayın yapabilme yeteneği kazanır.X
10
Dünyadaki önemli sağlık otoritelerinin (FDA, EMA, ICH ve WHO) yayınladığı kılavuzları ve resmi referans kitapları (farmakopeler, vb) takip edebilme, yorumlayabilme becerisi kazanır. Sonuç olarak sahip olduğu bilgileri eczacılık teknolojisi alanına aktarır, yeni yaklaşımlar geliştirir.X