GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HÜCRE/EBY-1030
Dersin Adı: HÜCRE
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Hücre ve hücre organellerinin yapı ve fonksiyonlarının öğrenilmesi.
Hücre motilite ve kominikasyonunun anlaşılması.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Organizmanın temel bileşimi, hücrenin genel yapısı, hücrelerdeki farklı ve benzer yapılar
2. Hafta  Biyolojik yapıları inceleme araçları
3. Hafta  Biyolojik sistemlerde temel yapı birimleri
4. Hafta  Hücre zarı, fonksiyonları, yapısı, hücre zarına ilişkin modeller, hücrenin moleküler bileşenleri, membranda bulunan enzimler
5. Hafta  Biyolojik membranlardan madde geçişleri, transport sistemleri, Na+/K+ ATP az pompası
6. Hafta  Makromoleküllerin plazma membranından geçişi, hücrede meydana gelen biyokimyasal olaylar,
7. Hafta  Sitoplazma, yapısı, fonksiyonu, sitoplazmada meydana gelen reaksiyonlar, sitoplazmik enzimler
8. Hafta  Membranöz organellerden endoplazmik retikulum ve golgi aygıtı
9. Hafta  Lizozomlar, peroksizomlar ve mitokondri fonksiyonları, içerdiği enzimler
10. Hafta  Mitokondri ve hücre içi solunum
11. Hafta  Ribozomlar, protein sentezi
12. Hafta  Plastitler ve kloroplast, sentriyoller, sitoskleton, çekirdek
13. Hafta  Kromozomlar ve Hücre Bölünmesi
14. Hafta  Apoptozis terminolojisi, oluşumu, nekroz ile arasındaki farklar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
70
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
6
18
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
6
18
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
3
6
18
 Sunum
3
6
18
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
117
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Hücreden organizmaya temel biyokimyasal reaksiyonları, moleküler mekanizmaları açıklar, bunları birbiriyle ilişkilendirir, yapı- fonksiyon ilişkisini tartışır ve yorumlarX
2
Biyokimya ile ilgili temel kavramları ve konuları ana hatlarıyla tanımlar, edindiği bu bilgileri diğer disiplinler ile ilişkilendirir.X
3
Öğrendiği temel deneysel teknikleri ve protokolleri laboratuvar ortamında güvenli bir şekilde uygular.
4
Özgün bilimsel araştırma tasarlar, deneysel verileri yorumlarX
5
Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla çalışmalarını sunar. Yeni deneysel protokoller oluşturur, istatistiksel verileri değerlendirir.
6
Gerek rutin klinik laboratuvarda gerekse araştırma laboratuvarlarında kullanılan analitik cihazların prensiplerini, kalite kontrol ve güvenilirliğinin önemini kavrar.
7
Organizmanın normal işleyiş mekanizmasının bozulduğu durumları biyokimyasal temelde yorumlar.X
8
Rutin biyokimya laboratuvarlarında kullanılan metotları uygular ve elde edilen sonuçları klinik açıdan yorumlar.
9
Toplum sağlığı için biyokimya disiplininin önemini kavrar ve kamuoyu ile bilgi paylaşımı yapar. Etik sorumluluk bilinciyle bilimsel çalışmalarını yürütür.X
10
Disiplin içi ve disiplinler arası meslekler ile uyumlu bir şekilde çalışma ilkelerini uygular.
11
Bilimsel literatürü takip ederek sonuç çıkarır, araştırmalarıyla ilişkilendirir ve araştırmalarında kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.Meral TORUN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/mtorun)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (mtorun@gazi.edu.tr)