GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KOFAKTÖRLER VE TEPKİ MEKANİZMALARI/EBY-2020
Dersin Adı: KOFAKTÖRLER VE TEPKİ MEKANİZMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Suda çözünen vitaminlerin koenzim olarak yapı ve biyosentezlerini öğrenir.
Koenzimlerin metabolik yollardaki tepkime mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur.
Suda çözünen vitaminlerin yetersizliğinde oluşan hastalıkları öğrenir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tanımlar, metalloenzimler
2. Hafta  Tiyamin’in biyosentezi, metabolizması ve metabolik fonksiyonları, yetersizliği
3. Hafta  Riboflavin ve flavin koenzimleri, biyosentezi ve metabolizması, metabolik fonksiyonları, yetersizliği
4. Hafta  Niyasin’in metabolik fonksiyonları, NAD(P)’nin redoks fonksiyonu, nikotinamid koenzimleri sentezi,
5. Hafta  NAD(P) katabolizması, niasin ve metabolitlerinin atılımı, Pellegra
6. Hafta  Vitamin B6 metabolizması, amino asit metabolizmasında piridoksal fosfat, B6 yetersizliği
7. Hafta  Vitamin B6’nın besinsel durumlarının değerlendirilmesi, gereksinimler, farmakolojik kullanımı
8. Hafta  Folat ve diğer piterinlerin biyosentezi, folat alımı, atılımı, metabolik fonksiyonları
9. Hafta  Timidilat sentetaz ve dihidrofolat redüktaz ve inhibitörleri, tetrahidrobiopiterin, nitrik asit oluşumu
10. Hafta  Vitamin B12, bakteriyel biyosentezi ve metabolizması, metabolik fonksiyonları, yetersizliği
11. Hafta  Biotinin bakteriyel sentezi ve metabolizması, enzimatik fonksiyonları, yetersizliği ve gereksinimler
12. Hafta  Pantotenik asidin biyosentezi ve metabolizması, yetersizliği ve gereksinimler
13. Hafta  Vitamin C’nin metabolizması ve metabolik fonksiyonları, askorbatın antioksidan rolü
14. Hafta  Taurin, karnitin, kolin ve inozitol metabolizması ve metabolik fonksiyonları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
80
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
30
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
115
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Hücreden organizmaya temel biyokimyasal reaksiyonları, moleküler mekanizmaları açıklar, bunları birbiriyle ilişkilendirir, yapı- fonksiyon ilişkisini tartışır ve yorumlarX
2
Biyokimya ile ilgili temel kavramları ve konuları ana hatlarıyla tanımlar, edindiği bu bilgileri diğer disiplinler ile ilişkilendirir.X
3
Öğrendiği temel deneysel teknikleri ve protokolleri laboratuvar ortamında güvenli bir şekilde uygular.
4
Özgün bilimsel araştırma tasarlar, deneysel verileri yorumlar
5
Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla çalışmalarını sunar. Yeni deneysel protokoller oluşturur, istatistiksel verileri değerlendirir.
6
Gerek rutin klinik laboratuvarda gerekse araştırma laboratuvarlarında kullanılan analitik cihazların prensiplerini, kalite kontrol ve güvenilirliğinin önemini kavrar.
7
Organizmanın normal işleyiş mekanizmasının bozulduğu durumları biyokimyasal temelde yorumlar.X
8
Rutin biyokimya laboratuvarlarında kullanılan metotları uygular ve elde edilen sonuçları klinik açıdan yorumlar.
9
Toplum sağlığı için biyokimya disiplininin önemini kavrar ve kamuoyu ile bilgi paylaşımı yapar. Etik sorumluluk bilinciyle bilimsel çalışmalarını yürütür.X
10
Disiplin içi ve disiplinler arası meslekler ile uyumlu bir şekilde çalışma ilkelerini uygular.
11
Bilimsel literatürü takip ederek sonuç çıkarır, araştırmalarıyla ilişkilendirir ve araştırmalarında kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.Aymelek GÖNENÇ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (websitem.gazi.edu.tr/site/aymelek)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (aymelek@gazi.edu.tr)