GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
REKLAM ANALİZİ/MTS 502
Dersin Adı: REKLAM ANALİZİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Çiğdem DEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/cdemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cdemir75@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Göstergebilim ve anlambilim çözümleyebilme
Reklam analizi yapabilme.
Reklam kampanyalarının tasarım sürecini inceleyebilme.
Alanla ilgili yapılan araştırmaların makaleye dönüştürebilme.
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir tasarım alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
Tasarım alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  REKLAM VE İLETİŞİM
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma. Marka yaratma
2. Hafta  Marka ve reklam ilişkisinin incelenmesi.
3. Hafta  Reklam Tasarımına Giriş
4. Hafta  Reklam Tasarımı Analizi: Radyo, Sinema, Gazete Reklamları
5. Hafta  Reklam Tasarımı Analizi: Açıkhava,
6. Hafta  Reklam Tasarımı Analizi:İç Mekan
7. Hafta  Vize Sınavı.
8. Hafta  Reklam Tasarımı Analizi: Doğrudan Postalama, El İlanı
9. Hafta  Reklam Tasarımı Analizi: Internet ve viral reklamlar
10. Hafta   Proje, seminer
11. Hafta   Proje, seminer
12. Hafta   Proje, seminer
13. Hafta   Proje, seminer
14. Hafta   Proje, seminer
15. Hafta   Proje, seminer
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR (RECOMMENDED OR REQUIRED READING) -- Maks. Karakter: 1000 Dağtaş, Banu (2003), Reklamı Okumak, Ütopya Yayınları, Ankara. Batı, Uğur (2010). Reklamın Dili, Alfa Basım, İstanbul. Becer, Emre (2002). İletişim ve Grafik Tasarım, Ankara: Dost Kitabevi, Barhes, Roland (2005). Göstergebilimsel Serüven, 4.baskı, YKY yayınları, İstanbul. Ertike, Aybike – Yılmaz, Recep (2011). Reklamcılığın Anahtar Kavramları, Kitabevi, İstanbul. Her Yönüyle Pazarlama İletişimi (2003), MediaCat Kitapları, İstanbul. Kocabaş, F., Elden M. ve Yurdakul N. (2000).Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, İletişim Yayınları, İstanbul. Mutlu, Erol (2008). İletişim Sözlüğü, Ayraç Kitapevi, Ankara Pringle, Hamish – Thompson, Marjorie (2000). Marka Ruhu, Scala Yayıncılık, İstanbul. Ries, Al&Laura (1998). The 22 Immutable Laws of Branding, HarperCollins Publishers, New York, NY. Tayfur, Gıyasettin (2010). Reklamcılık, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Teker, U. Grafik Tasarım ve Reklam, İzmi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Sunuş, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Uygulama
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
10
 Ödev
0
10
 Uygulama
0
10
 Projeler
0
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
5
4
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
3
21
 Materyal tasarlama, uygulama
7
5
35
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
6
24
 Sunum
4
8
32
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir medya tasarımı alanında bilgilerini sanatsal ve akademik düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Medya tasarımı alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Medya Tasarımı alanında edindiği akademik, kuramsal ve sanatsal bilgileri kullanabilme.X
4
Medya Tasarımı alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Medya Tasarımı alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni sanatsal yaklaşımlar geliştirebilme ve kavramsal çözüm üretebilme.X
6
Medya Tasarımı alanı ile ilgili akademik ve sanatsal verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında sanatsal, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilme.X
7
Medya Tasarımı alanı ile ilgili tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
8
Medya Tasarımı alanı ile ilgili sanat eseri üretebilme.X
9
Medya ve internet teknolojisinin ilerleyişinin yakın takipçisi olabilme, bu hızlı gelişimden doğan toplumsal, kültürel, sanatsal dönüşümün ve değişimin irdeleyicisi, tanımlayıcısı ve kuramsallaştırıcısı olabilme.X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre içinde sanatsal ve bilimsel projeler, etkinlikler gerçekleştirebilmeX