GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÖRSEL İLETİŞİM/MTS 517
Dersin Adı: GÖRSEL İLETİŞİM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Arş. Gör. Dr. Pelin Öztürk Göçmen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr/site/pgocmen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  pgocmen@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tasarlayacağı görsel iletide görsel algı, görsel kültür ve sanat bileşenlerini çağdaş bir yaklaşılma yapılandırabilecek.
Görsel İletişim araçlarında ulusal ve uluslar arası ölçekte yayınlanabilecek projeler gerçekleştirebilecek.
İletişim ve teknoloji ilişkisini formüle edebilecek.
Sosyal medyada yer alabilecek çeşitli görsel tasarımlar gerçekleştirebilecek.
İletişimin görsel ve kavramsal tasarımını bir arada organize edebilecek.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İletişim tasarımının kavramsal içeriği
2. Hafta  Görsel algı ve görsel kültürün iletişimin tasarlanmasında rolü
3. Hafta  İletişimin sanatsal boyutu
4. Hafta  Görsel İletişim araçlarında tasarım
5. Hafta  Görsel ve yazılı metinlerin iletişim ve sanat içeriğinin karşılıklı çözümlenerek güncel örnekler üzerinden tartışılması
6. Hafta  İletide kullanılan görsel öğe ve mesajın birlikteliğinin karşılaştırmalı sorgulanması
7. Hafta  Sosyal medyada iletinin tasarlanması
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Sosyal Medya örneklerinin sanat ve tasarım içeriğinin tartışılması
10. Hafta  Proje konularının seçilmesi ve dağıtılması
11. Hafta  Seçilen Proje konusu üzerinde tartışmalar ve projenin geliştirilmesi
12. Hafta  Seçilen Proje konusu üzerinde tartışmalar ve projenin geliştirilmesi
13. Hafta  Seçilen Proje konusu üzerinde tartışmalar ve projenin geliştirilmesi
14. Hafta  Seçilen Proje konusu üzerinde tartışmalar ve proje sunumları
15. Hafta  Proje sunumları
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Kenneth Louis Smith, Handbook of visual communication: theory, methods, and media, Routledge, 2005. - Jonathan Baldwin, Lucienne Roberts, Visual communication: from theory to practice, AVA Publishing, 2006. - Paul Martin Lester, Visual communication: images with messages, Cengage Learning, 2006.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
2
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
3
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
5
3
15
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir medya tasarımı alanında bilgilerini sanatsal ve akademik düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Medya tasarımı alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Medya Tasarımı alanında edindiği akademik, kuramsal ve sanatsal bilgileri kullanabilme.X
4
Medya Tasarımı alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Medya Tasarımı alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni sanatsal yaklaşımlar geliştirebilme ve kavramsal çözüm üretebilme.X
6
Medya Tasarımı alanı ile ilgili akademik ve sanatsal verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında sanatsal, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilme.X
7
Medya Tasarımı alanı ile ilgili tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
8
Medya Tasarımı alanı ile ilgili sanat eseri üretebilme.X
9
Medya ve internet teknolojisinin ilerleyişinin yakın takipçisi olabilme, bu hızlı gelişimden doğan toplumsal, kültürel, sanatsal dönüşümün ve değişimin irdeleyicisi, tanımlayıcısı ve kuramsallaştırıcısı olabilme.X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre içinde sanatsal ve bilimsel projeler, etkinlikler gerçekleştirebilmeX