GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİJİTAL SİNEMATOGRAFİ/MTS 513
Dersin Adı: DİJİTAL SİNEMATOGRAFİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Kurtuluş ÖZGEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/kozgen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kozgen@gazi.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler sinemada çekim tekniklerini öğrenirler.
Öğrenciler sinematografik bakış geliştirmeyi öğrenirler.
Öğrenciler filmleri sinematografik, biçimci ve gerçekçi eleştiri yöntemleriyle analiz etmeyi öğrenirler.
Öğreniler dijital video teknolojisini öğrenirler.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sinematografi teknikleri: Çekim Ölçekleri, Kamera açıları, Kamera Hareketleri, Objektif çeşitleri, Çekim Hızları.
2. Hafta  Sinematografi teknikleri: Aydınlatma teknikleri, Kadraj Kompozisyounu,Ses Kayıt Yöntemleri.
3. Hafta  Sinemada Görsel Anlatı Yapısı, Sinemada Söylem ve Biçim İlişkisi
4. Hafta  Biçimci Sanat Teorisi, Biçimci Film Eleştiri
5. Hafta  Gerçekçi Sanat Teorisi, Gerçekçi Film Eleştiri
6. Hafta  Gael Chandler, Film Kurgusu / " 8 " 2010 Acim Vasic
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Andre Bazin, Sinema Nedir? / Ulis'in Bakışı 1995 Theo Angelopoulos
9. Hafta  Andre Bazin, Sinema Nedir? / Ulis'in Bakışı 1995 Theo Angelopoulos
10. Hafta  Pascal Bonitzer, Köralan ve Dekadrajlar / Paris Teksas, 1985 Wim Wenders
11. Hafta  Pascal Bonitzer, Köralan ve Dekadrajlar / Paris Teksas, 1985 Wim Wenders
12. Hafta  Gilles Deleuze, Sinema ı – Hareket-İmge / Torino Atı, 2011 Bela Tarr
13. Hafta  Gilles Deleuze, Sinema ı – Hareket-İmge / Torino Atı, 2011 Bela Tarr
14. Hafta  Konformist, Bernardo Bertolucci 1970 Sinematografik Analiz
15. Hafta  İşe Yarar Bir Şey, Pelin Esmer 2017 Sinematografik Analiz
16. Hafta  Final Sınav
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Gilles Deleuze, Sinema ı – Hareket-İmge, Norgunk Yayınları, 2014 Andre Bazin, Sinema Nedir?, Doruk Yayınları, 2011 Pascal Bonitzer, Köralan ve Dekadrajlar, Metis Yayınları, 2006 Pascal Bonitzer, Bakış ve Ses, Metis Yayınları, 2007 Mark Brindle, Dijital Film Yapımı El Kitabı, İnkılap Yayınları, 2016 İlker Canikligil, Dijital Video ile Sinema, Alfa Yayınları, 2014 Blain Brown, Sinematografi, İstanbul, Hill Yayınları, 2008 Blain Brown, Sinema ve Videoda Işıklandırma, İstanbul, Hill Yayınları,2010 Joseph V. Mascelli, Sinemanın Beş Temel Ögesi, İmge Kitapevi Yayınları, 2002 James Monaco, Bir Film Nasıl Okunur? Sinema Dili, Tarihi ve Kuramı, Oğlak Yayınları, İstanbul 2001
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
50
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
6
2
12
 Okuma Faaliyetleri
6
14
84
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
4
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
10
20
 Sunu hazırlama
1
6
6
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir medya tasarımı alanında bilgilerini sanatsal ve akademik düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Medya tasarımı alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Medya Tasarımı alanında edindiği akademik, kuramsal ve sanatsal bilgileri kullanabilme.X
4
Medya Tasarımı alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Medya Tasarımı alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni sanatsal yaklaşımlar geliştirebilme ve kavramsal çözüm üretebilme.X
6
Medya Tasarımı alanı ile ilgili akademik ve sanatsal verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında sanatsal, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilme.X
7
Medya Tasarımı alanı ile ilgili tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
8
Medya Tasarımı alanı ile ilgili sanat eseri üretebilme.X
9
Medya ve internet teknolojisinin ilerleyişinin yakın takipçisi olabilme, bu hızlı gelişimden doğan toplumsal, kültürel, sanatsal dönüşümün ve değişimin irdeleyicisi, tanımlayıcısı ve kuramsallaştırıcısı olabilme.X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre içinde sanatsal ve bilimsel projeler, etkinlikler gerçekleştirebilmeX