GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SANAT VE YARATICILIK/MTS 533
Dersin Adı: SANAT VE YARATICILIK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Bülent SALDERAY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/bsalderay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bsalderay@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
sanat ve yaratıcılık arasındaki temel bağın nedenlerinin bilinmesi ve açıklanabilmesi.
Sanatçı kişiliğinin bu süreçteki rolünü bilinmesi ve ifade edilebilmesi.
Toplumsal olay, durum veya süreçlerin tarihsel yapı içerisinde sanat ve yaratıcılık unsurlarına sağladığı katkının bilinmesi ve açıklanabilmesi.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma ve ders içeriğinin anlatılması. Sanat nedir?
2. Hafta  Yaratıcılık nedir?
3. Hafta  Birey algısı
4. Hafta  Toplum algısı
5. Hafta  Kültürel algı ve globalleşme
6. Hafta  Sanatçı algısı ve yaratıcılık
7. Hafta  Birey, toplum ve kültürün yaratıcılık üzerindeki etkisi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Bireysel ve toplumsal etmenlerin sanat ve yaratıcılığa etkisi
10. Hafta  Proje, Seminer
11. Hafta  Proje, Seminer
12. Hafta  Proje, Seminer
13. Hafta  Proje, Seminer
14. Hafta  Proje, Seminer
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Gladwell, Malcolm. 2000. The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big Difference. New York: Little, Brown and Company. McCarthy, Kevin. 2002. "Building an Understanding of the Benefits of Participation in the Arts." Unpublished proposal submitted by the RAND Corporation to the Wallace-Reader's Digest Funds. Feist, G. J. (1999). The influence of personality on artistic and scientific creativity. In R. J. Sternberg (Ed.), Handbook of creativity. Cambridge, UK: Cambridge University Press Eisner, E. 2002, The Arts and the Creation of the Mind, Yale University Press, Harrisonburg, VA. Moga, E., Burger, K., Hetland, L. and Winner, E. 2000, 'Does the Arts Engender Creative Thinking? Evidence for Near Not Far Transfer', Journal of Aesthetic Education, vol. 34, no. 3/4, pp. 91-104. Weilgosz, M. and Imms, W. 2007, 'A Brief History of Creative Research', Australian Art Education, vol. 30, no. 1, pp. 47-67. Nettle, D. (2001). Strong imagination: Madness, creativity and human
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
5
4
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
3
21
 Materyal tasarlama, uygulama
7
4
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
8
32
 Sunum
4
8
32
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir medya tasarımı alanında bilgilerini sanatsal ve akademik düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Medya tasarımı alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Medya Tasarımı alanında edindiği akademik, kuramsal ve sanatsal bilgileri kullanabilme.X
4
Medya Tasarımı alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Medya Tasarımı alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni sanatsal yaklaşımlar geliştirebilme ve kavramsal çözüm üretebilme.X
6
Medya Tasarımı alanı ile ilgili akademik ve sanatsal verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında sanatsal, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilme.X
7
Medya Tasarımı alanı ile ilgili tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
8
Medya Tasarımı alanı ile ilgili sanat eseri üretebilme.X
9
Medya ve internet teknolojisinin ilerleyişinin yakın takipçisi olabilme, bu hızlı gelişimden doğan toplumsal, kültürel, sanatsal dönüşümün ve değişimin irdeleyicisi, tanımlayıcısı ve kuramsallaştırıcısı olabilme.X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre içinde sanatsal ve bilimsel projeler, etkinlikler gerçekleştirebilmeX