GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTRONİK YAYINCILIK/MTS 511
Dersin Adı: ELEKTRONİK YAYINCILIK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Arş. Gör. Dr. Pelin Öztürk Göçmen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/pgocmen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  pgocmen@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Elektronik yayıncılık bağlamında sayısal teknolojilerin, kültürel, sosyal, ekonomik boyutları üzerine analitik düşünebilecek
İletişim ve teknoloji etkileşimini kavrayabilecek
İletişim teknolojilerindeki değişim, dönüşüm ve gelişim sürecine ilişkin öngörülerde bulunabilecek
Teknolojinin olanaklarını kullanarak elektronik yayıncılık alanında yeni fırsatlar yaratabilecek





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Derse giriş
2. Hafta  Elektronik yayıncılık nedir?
3. Hafta  İnternet temelli yayın süreçleri, bulut bilişim, yeni nesil yayıncılık
4. Hafta  Video yayıncılığı, kısa filmler, internet radyoları ve Podcast
5. Hafta  Mobil yayıncılık ve mobil uygulama marketleri, tablet magazinler
6. Hafta  Elektronik yayıncılığın mutfağı ve görsel tasarım
7. Hafta  Elektronik yayınların pazarlanması ve sosyal medya
8. Hafta  Süreli elektronik yayın sistemleri, eDergiler, Monograf sistemleri, eKitaplar
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Elektronik yayınların takibi ve elektronik yayıncılık için yeni ekonomik modeller
11. Hafta  Yaratıcı Müşterekler – Creative Commons (CC)
12. Hafta  Telif hakları ve yasal çerçeve, Dijital Haklar Yönetimi (DRM)
13. Hafta  Entegre elektronik yayıncılık proje hazırlık
14. Hafta  Entegre elektronik yayıncılık proje hazırlık
15. Hafta  Entegre elektronik yayıncılık proje sunumları
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Curtis, R. & Quick, W. T. (2002). How to Get Your eBook Published. Ohio: F&W Publications, Inc. Grieves, M. (ed.). (1998). Information Policy in the Electronic Age. London: Bowker. Hillner, M. (2009). Virtual Typography. Switzerland: Ava Publishing. Johnson, K. & Magusin E. (2005). Exploring the Digital Library: A Guide for Online Teaching and Learning. San Francisco: Jossey Bass. Keş, Y. (2009). Elektronik Yayıncılık ve Web Tasarımı. İstanbul: Hiperlink Yayınları. Liu, Z. (2008). Paper to Digital: Documents in the Information Age. London: Libraries Unlimited. Rosenborg, V. (2001). ePublishing for Dummies. California: IDG Books Worldwide, INC. Whittaker, J. (2008). Magazine Production. New York: Taylor & Francis Group.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
3
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
3
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
7
2
14
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir medya tasarımı alanında bilgilerini sanatsal ve akademik düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Medya tasarımı alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Medya Tasarımı alanında edindiği akademik, kuramsal ve sanatsal bilgileri kullanabilme.X
4
Medya Tasarımı alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Medya Tasarımı alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni sanatsal yaklaşımlar geliştirebilme ve kavramsal çözüm üretebilme.X
6
Medya Tasarımı alanı ile ilgili akademik ve sanatsal verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında sanatsal, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilme.X
7
Medya Tasarımı alanı ile ilgili tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
8
Medya Tasarımı alanı ile ilgili sanat eseri üretebilme.X
9
Medya ve internet teknolojisinin ilerleyişinin yakın takipçisi olabilme, bu hızlı gelişimden doğan toplumsal, kültürel, sanatsal dönüşümün ve değişimin irdeleyicisi, tanımlayıcısı ve kuramsallaştırıcısı olabilme.X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre içinde sanatsal ve bilimsel projeler, etkinlikler gerçekleştirebilmeX