GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MEDYA TASARIMI VE YARATICI STRATEJİLER/MTS 509
Dersin Adı: MEDYA TASARIMI VE YARATICI STRATEJİLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Çiğdem DEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/cdemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cdemir75@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yaratıcı Düşünce Oluşturabilme,
Tasarım Problemlerine çözüm üretebilme,
Yaratıcı Ekip çalışmasında nitelikli fikir üretebilme,
Hedef Kitleye yönelik yaratıcı iletişimler kurabilme,
Kavramsal Düşünebilme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Medya Tasarımına Giriş
2. Hafta  Medya Tasarımında Yaratıcılık ve Konsept Geliştirme
3. Hafta  Yaratıcı Düşünme Araçları ve Teknikler
4. Hafta  Yaratıcı Düşünme Araçları ve Teknikler
5. Hafta  Kavramsal Düşünme Örneklerin analizi ve Tartışma.
6. Hafta  Bilgiyi işleme ve Fikir Üretme.
7. Hafta  Tasarım Kavramları Geliştirme. Proje Konularının Belirlenmesi.
8. Hafta  Vize Sınavı.
9. Hafta  Medya, Metodlar ve Görselleştirme
10. Hafta  Yaratıcı Ekip kavramı Ekip çalışmasında yaratıcı süreçler
11. Hafta  Müşteri, Tasarımcı ve Hedef Kitle İletişimi
12. Hafta  Proje, Seminer
13. Hafta  Proje, Seminer
14. Hafta  Proje, Seminer
15. Hafta  Proje sunumları
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Uçar, T. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İstanbul: İnkılap Yayınları. Elden, M., Özdem, Özen (2015). Reklamda Görsel Tasarım, Yaratıcılık ve Sanat, İstanbul: Say Yayınları. Landa, R. (2014). Graphic Design Solutions, U.S.A: Wadsworth Cengage Learning. Lupton, E., Phillips J. C. (2008). Graphic Design The New Basics. New York: Princeton Architectural Press. McAlhone, Beryl (1998). A Smile in the Mind, U.K.: Phaidon Pres. Nelson, R.P. (1989). The Design of Advertising. Dubuque, USA: Brown Publishers. Oldach, M. (2008). Creativity for Graphic Designers. Ohio: North Light Books. Dergiler: Archieve Commercial Arts Print Eye
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  UYGULAMA
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
10
 Ödev
0
10
 Uygulama
0
10
 Projeler
0
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
5
4
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
3
21
 Materyal tasarlama, uygulama
7
4
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
8
32
 Sunum
4
8
32
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir medya tasarımı alanında bilgilerini sanatsal ve akademik düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Medya tasarımı alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Medya Tasarımı alanında edindiği akademik, kuramsal ve sanatsal bilgileri kullanabilme.X
4
Medya Tasarımı alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Medya Tasarımı alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni sanatsal yaklaşımlar geliştirebilme ve kavramsal çözüm üretebilme.X
6
Medya Tasarımı alanı ile ilgili akademik ve sanatsal verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında sanatsal, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilme.X
7
Medya Tasarımı alanı ile ilgili tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
8
Medya Tasarımı alanı ile ilgili sanat eseri üretebilme.X
9
Medya ve internet teknolojisinin ilerleyişinin yakın takipçisi olabilme, bu hızlı gelişimden doğan toplumsal, kültürel, sanatsal dönüşümün ve değişimin irdeleyicisi, tanımlayıcısı ve kuramsallaştırıcısı olabilme.X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre içinde sanatsal ve bilimsel projeler, etkinlikler gerçekleştirebilmeX