GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DEKORATİF SANATLARDA ÇAĞDAŞ TASARIMLAR/ELS 508
Dersin Adı: DEKORATİF SANATLARDA ÇAĞDAŞ TASARIMLAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Mediha GÜLER, Yrd. Doç. Dr. Tomris YALÇINKAYA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   www.gazi.edu.tr/mguler, www.gazi.edu.tr/~tomris,
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mguler@gazi.edu.tr, tomris@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dekoratif sanatlarda çağdaş tasarımlar uygulamaları konusunda bilişsel, psikomotor,duyuşsal davranışlarda yeterlilik kazandırmak.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dekoratif sanatlarda çağdaş tasarımların yeri ve önemini kavrama,
2. Hafta  Türkiye de ve yurt dışında çağdaş tasarımların incelenmesi,
3. Hafta  Dekoratif çağdaş tasarımlarda kullanılan materyaller ve teknikler hakkında bilgilendirme; bu bilgilerden yararlanılarak çağdaş ürünlerin araştırılma
4. Hafta   Dekoratif ev ve giyim aksesuarlarının teknik, materyal ve formlarının incelenmesi ,
5. Hafta  Günümüzdeki çağdaş ve geleneksel tasarımların karşılaştırılması,
6. Hafta  Çağdaş ve geleneksel formların incelenmesi,
7. Hafta  Çağdaş tasarımlarda uygulanan yöntem ve teknikler bilgisi,
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  Günümüz örneklerinin özelliklerinin CD. İle tanıtılması,
10. Hafta  Dünyadan örnek çalışmaların incelenmesi,
11. Hafta  Dünyadan örnek çalışmaların incelenmesi,
12. Hafta  Dönem Ödevi: Geleneksel Türk Motifleri ve çağdaş formlar kullanılarak giyim veya ev aksesuarı tasarlanması,
13. Hafta  Dönem Ödevi: Geleneksel Türk Motifleri ve çağdaş formlar kullanılarak giyim veya ev aksesuarı tasarlanması,
14. Hafta  Dönem ödevlerinin sunulması,
15. Hafta  Dönem ödevlerinin sunulması.
16. Hafta  FİNAL SINAVI
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Creative Design Dried&Pressed Flowers. Sarah WATERKEYN,Mary LAWRENCE.London-1989 Making Animal and Bird Collages.Maureen FOSTER.UK.-1980 Dried Arra
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
10
20
 Materyal tasarlama, uygulama
2
10
20
 Rapor hazırlama
2
10
20
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
2
8
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
8
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
8
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- El Sanatları alanında tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgileri kullanabilme ve değerlendirebilmeX
2
2- Alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmeX
3
3- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilmeX
4
4- El Sanatları uygulamalarında gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanarak özgün çalışmalar üretebilmeX
5
5- İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme ve değerlendirebilmeX
6
6.Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri özgün ifadelere dönüştürebilmeX
7
7- Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik ve özgün el sanatları tasarım elemanları oluşturabilmeX
8
8- El sanatları alanında özgün projeler tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlayabilme,X
9
9- El Sanatları alanında yaşam boyu gelişim sürecini planlayabilmeX
10
10- El Sanatları alanına ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği bilgi birikimini hukuk kuralları çerçevesinde toplumsal, bilimsel, etik ve kültürel değerlere, kişilik haklarına ve çevreye duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilme.X