GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ NAKIŞ TASARIMI/ELS 519
Dersin Adı: BİLGİSAYAR DESTEKLİ NAKIŞ TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Huriye ÇIRAKOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   www.gazi.edu.tr/tcirakog
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   tcirakog @ gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilgisayarlı nakış tasarım programlarının genel özelliklerini açıklama,
Bilgisayarlı desen programının gereksinimlerini açıklama,
Bilgisayarlı desen sisteminin menülerini kullanma,
Bilgisayarlı desen sistemindeki teknikleri uygulama.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Bilgisayarlı nakış programlarının genel özelliklerini açıklamak,
2. Hafta  Bilgisayarlı nakış programlarının gereksinimlerini açıklamak,
3. Hafta   Bilgisayarlı desen sistemlerinin menülerini açıklamak,
4. Hafta   Dosya menüsü, oluştur menüsü, düzenle menüsü, değiştir menüsü,seçenekler menüsü, parametre menüsü işlemlerini yapmak,
5. Hafta   Araçlar menüsü, pencere menüsü, yardım işlemleri,otomatik yazı yazma işlemlerini yapmak
6. Hafta   Üst araç çubuğu menüsü, alt araç çubuğu menüsüişlemlerini yapmak,
7. Hafta  Bilgisayarlı desen sistemindeki teknikleri uygulamak için özgün bir desen hazırlamak,
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  Desen üzerinde dikiş tekniğini uygulamak,
10. Hafta  Desen üzerinde sargı tekniğini uygulamak,
11. Hafta  Desen üzerinde sargı tekniğini uygulamak,
12. Hafta  Desen üzerinde çin iğnesi tekniğini uygulamak,
13. Hafta  Desen üzerinde çin iğnesi tekniğini uygulamak,
14. Hafta   Desen üzerinde gerekli düzeltmeleri yapmak.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Bilgisayarlı nakış programları kullanma kılavuzları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
4
8
 Materyal tasarlama, uygulama
2
10
20
 Rapor hazırlama
2
10
20
 Sunu hazırlama
2
10
20
 Sunum
2
10
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
9
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
9
18
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- El Sanatları alanında tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgileri kullanabilme ve değerlendirebilmeX
2
2- Alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmeX
3
3- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilmeX
4
4- El Sanatları uygulamalarında gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanarak özgün çalışmalar üretebilmeX
5
5- İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme ve değerlendirebilmeX
6
6.Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri özgün ifadelere dönüştürebilmeX
7
7- Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik ve özgün el sanatları tasarım elemanları oluşturabilmeX
8
8- El sanatları alanında özgün projeler tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlayabilme,X
9
9- El Sanatları alanında yaşam boyu gelişim sürecini planlayabilmeX
10
10- El Sanatları alanına ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği bilgi birikimini hukuk kuralları çerçevesinde toplumsal, bilimsel, etik ve kültürel değerlere, kişilik haklarına ve çevreye duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilme.X