GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇİÇEK DÜZENLEME/ELS 509
Dersin Adı: ÇİÇEK DÜZENLEME
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Yrd.Doç.Dr. Tomris Yalçınkaya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr~tomris
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tomris@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çiçek düzenleme teknikleri,ilkelerinin yurt dışındaki uygulamaları konusunda bilişsel davranışlarda yeterlilik kazandırabilme
Çiçek düzenleme teknikleri,ilkelerinin yurt dışındaki uygulamaları konusunda psikomotor davranışlarda yeterlilik kazandırmabilme
Çiçek düzenleme teknikleri,ilkelerinin yurt dışındaki uygulamaları konusunda duyuşsal davranışlarda yeterlilik kazandırabilme






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dekoratif sanatlarda çiçek düzenleme sanatının yeri ve önemini kavrama
2. Hafta  Çiçek düzenlemenin tarihi gelişimi,Çiçek düzenlemede kullanılan araç gereçler bilgisi
3. Hafta  Çiçek düzenlemede temel ilkeler,geometrik ve serbest çiçek tanzimlerinim incelenmesi
4. Hafta  Yurt dışındaki çiçek düzenleme sanatlarının araştırılması
5. Hafta   Serbest çiçek tanzimi ve Japon İkebana tanzim şekillerinin incelenmesi
6. Hafta  Günümüzdeki çağdaş ve geleneksel çiçek düzenlemelerinin karşılaştırılması
7. Hafta  Ara Vize,
8. Hafta  Kurutulmuş bitkilerle düzenleme sanatının incelenmesi
9. Hafta   Bitkilerin kurutulmasında uygulanan yöntem ve teknikler bilgisi
10. Hafta  Kuru bitkilerin kullanım alanları ve özelliklerinin tanıtılması,CD ile örnekler
11. Hafta  Kartpostal ve örnek çalışmalar yapılması
12. Hafta   Dönem Ödevi: Geleneksel Türk Motifleri ve çağdaş formlar kullanılarak Kuru bitkilerle çiçek düzenlemeleri tasarlanması
13. Hafta  Geleneksel Türk Motifleri ve çağdaş formlar kullanılarak Kuru bitkilerle çiçek düzenlemeleri tasarlanması
14. Hafta  Dönem ödevlerinin sunulması,
15. Hafta  Dönem ödevlerinin sunulması,
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Çiçek Düzenleme Teknikleri .Yrd.Doç.MuammerAYYÜCEL&Yrd.Doç.Şengül SUGERTİN.Ankara-1994 Bitkiler.David BURNE.Görsel Kitaplar.İstanbul-1995 Creative
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
10
20
 Materyal tasarlama, uygulama
2
10
20
 Rapor hazırlama
2
9
18
 Sunu hazırlama
2
9
18
 Sunum
2
8
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
8
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
8
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- El Sanatları alanında tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgileri kullanabilme ve değerlendirebilmeX
2
2- Alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmeX
3
3- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilmeX
4
4- El Sanatları uygulamalarında gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanarak özgün çalışmalar üretebilmeX
5
5- İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme ve değerlendirebilmeX
6
6.Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri özgün ifadelere dönüştürebilmeX
7
7- Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik ve özgün el sanatları tasarım elemanları oluşturabilmeX
8
8- El sanatları alanında özgün projeler tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlayabilme,X
9
9- El Sanatları alanında yaşam boyu gelişim sürecini planlayabilmeX
10
10- El Sanatları alanına ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği bilgi birikimini hukuk kuralları çerçevesinde toplumsal, bilimsel, etik ve kültürel değerlere, kişilik haklarına ve çevreye duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilme.X