GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KOOPERATİFÇİLİK VE İŞLETME YÖNETİMİ/ELS 516
Dersin Adı: KOOPERATİFÇİLİK VE İŞLETME YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Yrd. Doç. Dr. Lale ÖZDER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~lale
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  laleoz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kooperatifçilik ve işletme yönetimine ilişkin bilgileri kavrayabilme
Üretimin planlanması,üretim, planlama,işletme,pazarlama konusunda bilişsel,psikomotor,duyuşsal davranışlarda yeterlilik özelliklerini kavrayabilme.
Kooperatifçilik nedir,planlanması ve yürütülmesi özelliklerini kavrayabilme.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Üretimin planlanması konusunda genel bilgilerin kazandırılması,
2. Hafta  Kooperatifçilik bilgisinin genel tanımının yapılması.
3. Hafta  Üretim planlama ve kooperatifçilik,ilişkisinin tanımlanması,
4. Hafta  Üretim ve kooperatifleşme yürütme ilişkisinin tanımlanması,
5. Hafta   Kooperatifçilik planlama ve yürütülmesi özelliklerinin tanımlanması,
6. Hafta  Üretim yönetimi ve pazarlama ilişkisi,
7. Hafta   Vize,
8. Hafta  Üretim yönetimi ve kalite kontrolü ilişkisinin tanımlanması,
9. Hafta  Kooperatifçilik, planlama, uygulama özelliklerinin tanımlanması,
10. Hafta  Üretim, işletme, üretimi planlama,satış ve pazarlama özelliklerinin tanımlanması.
11. Hafta   İşyeri gözlem ve incelemesinin planlanması,
12. Hafta  İşyeri gözlem ve incelemelerinin tanımlanması,
13. Hafta   İşyeri gözlem ve incelemelerinin tanımlanması,
14. Hafta  Ödev Sunumu.
15. Hafta  Ödev Sunumu.
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ders notları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
   YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
40
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
30
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
10
20
 Materyal tasarlama, uygulama
2
10
20
 Rapor hazırlama
2
10
20
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
2
8
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
8
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
8
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- El Sanatları alanında tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgileri kullanabilme ve değerlendirebilmeX
2
2- Alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmeX
3
3- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilmeX
4
4- El Sanatları uygulamalarında gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanarak özgün çalışmalar üretebilmeX
5
5- İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme ve değerlendirebilmeX
6
6.Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri özgün ifadelere dönüştürebilmeX
7
7- Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik ve özgün el sanatları tasarım elemanları oluşturabilmeX
8
8- El sanatları alanında özgün projeler tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlayabilme,X
9
9- El Sanatları alanında yaşam boyu gelişim sürecini planlayabilmeX
10
10- El Sanatları alanına ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği bilgi birikimini hukuk kuralları çerçevesinde toplumsal, bilimsel, etik ve kültürel değerlere, kişilik haklarına ve çevreye duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilme.X