GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
NAKIŞ ÜRÜNLERİNDE ÇAĞDAŞ TASARIMLAR/ELS 514
Dersin Adı: NAKIŞ ÜRÜNLERİNDE ÇAĞDAŞ TASARIMLAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr.Hülya (KÖKLÜ) KASAPLI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~hkoklu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hkoklu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Nakış ürünlerinde çağdaş tasarımlar konusunda bilişsel, psikomotor, duyuşsal davranışlarda yeterlilik kazandırmak
Bilgi ve becerilerden yararlanarak ileri düzeyde nakış tasarımı yapabilme ve ürün geliştirebilme







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin içeriği ve amaçlarının tartışılması, konuların belirlenmesi
2. Hafta  Sanat, el sanatları, sanatçı, sanat eseri, sanat kurumları, sanat eğitiminin amacı ve önemi
3. Hafta  Tasarı, tasarım, tasarımcı, tasarımın öğeleri, tasarımın ilkeleri,
4. Hafta   Tasarımın gelişimi, günümüzdeki durumu ve nakış tasarımındaki sorunlar
5. Hafta  Projelerin sunumu ve tartışma
6. Hafta  Projelerin sunumu ve tartışma
7. Hafta  Projelerin sunumu ve tartışma
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Karşılaştırmalı geleneksel ve çağdaş nakış tasarımı yapma
10. Hafta  Tasarıma uygun araç, gereç, renk ve teknik belirleme
11. Hafta  Tasarlanan ürünü oluşturma
12. Hafta  Tasarlanan ürünü oluşturma
13. Hafta  Tasarlanan ürünü oluşturma
14. Hafta  Tasarlanan ürünü oluşturma
15. Hafta  Tasarlanan ürünü değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   SEYLAN, Ali (2005 Temel Tasarım): M-Kitap, Dağdelen Basın Yayın Ltd.Şti., Ankara. ALPASLAN, Sabiha Aker (2003) Tasarım: Mesleki Resim, YAPA Yayınları, İstanbul. BARIŞTA, Örcün (1999). Osmanlı İmparatorluğu Dönemi İşlemeleri. Türk Tarih Kurumu Basımevi Ankara. ERONÇ,Perihan Y.Giyim Süsleme Teknikleri Milli Eğitim Basımevi İstanbul 1984. GÜNGÖR,Hulusi (1983). Temel Tasar,İstanbul. GÖKAYDIN, Nevide(2002). Temel Sanat Eğitimi, Ankara. KORKUSUZ, Süheyla (1980). Nakış Temel Ders Kitabı Milli Eğitim Basımevi İstanbul. KÖKLÜ, Hülya ( 2002). El İşlemeleri YA-PA Yayınları İstanbul. MARKALOĞLU, Şehdabe-Hatice Sargın (1981). Basit İşleme İğneleri Kız Teknik Öğretmen Okulu Ankara. SAİN ,Bilge (1994) “Türk işi” G.Ü M.E.F Yayınları No:20 ANKARA
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
10
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
6
84
 Okuma Faaliyetleri
2
3
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
8
16
 Materyal tasarlama, uygulama
2
8
16
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
194
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- El Sanatları alanında tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgileri kullanabilme ve değerlendirebilmeX
2
2- Alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmeX
3
3- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilmeX
4
4- El Sanatları uygulamalarında gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanarak özgün çalışmalar üretebilmeX
5
5- İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme ve değerlendirebilmeX
6
6.Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri özgün ifadelere dönüştürebilmeX
7
7- Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik ve özgün el sanatları tasarım elemanları oluşturabilmeX
8
8- El sanatları alanında özgün projeler tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlayabilme,X
9
9- El Sanatları alanında yaşam boyu gelişim sürecini planlayabilmeX
10
10- El Sanatları alanına ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği bilgi birikimini hukuk kuralları çerçevesinde toplumsal, bilimsel, etik ve kültürel değerlere, kişilik haklarına ve çevreye duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilme.X