GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İÇ MEKAN DEKORASYON ÜRÜNLERİ TASARIMI/ELS 506
Dersin Adı: İÇ MEKAN DEKORASYON ÜRÜNLERİ TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Melda ÖZDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~omelda
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  omelda@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İç mekânların tasarlanmasının önemini anlayabilme.
İnsan ergonomisinin ve evrensel tasarım ilkelerin normları üzerine detaylı bilgileri kavrayabilme.
Doğru malzemeleri doğru yerde uygulama becerisi edinebilme.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dekorasyonun tanımı, kapsamı, önemi ve özellikleri; Tarih boyunca dekorasyon; Dekorasyon ilkeleri ve prensipleri
2. Hafta  Yaşam alanlarında dekorasyon nasıl olmalıdır?Renk,aydınlatma bilgileri
3. Hafta  Dekorasyonda kullanılan Döşemelik tekstil ürünlerinin tanıtılması
4. Hafta  Salon ve oturma odalarında dekorasyon ilkeleri ve kişisel tasarımlar
5. Hafta  Ebeveyn ve çocuk odalarında dekorasyon tasarımları
6. Hafta  Aydınlatma araçlarının çeşitleri ve kullanım şekilleri
7. Hafta  ARA SINAV
8. Hafta  Dekorasyonda kullanılan aksesuar ve objelerin tanıtılması
9. Hafta  Dekorasyonda kullanılan aksesuar ve objelerin tanıtılması
10. Hafta  Dekorasyonda,yerleşim planı nasıl olmalıdır?incelenmesi
11. Hafta  Dönem Ödevi; Dünya Ülkelerinden dekorasyon örnekleri ve kullanılan aksesuarlar,süs objeleri.
12. Hafta  Dönem Ödevi; Dünya Ülkelerinden dekorasyon örnekleri ve kullanılan aksesuarlar,süs objeleri.
13. Hafta  Dönem Ödevi sunumları
14. Hafta  Dönem Ödevi sunumları
15. Hafta  Dönem Ödevi sunumları
16. Hafta  FİNAL SINAVI
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Graeme Brooker, Sally Stone, İç Mekan Tasarımı Nedir?, İstanbul, 2011. Chiara Olivetti, Desing, İstanbul, 2010.Dekorasyon ve Mefruşat Hazırlama.Ümran Yurdemi.Ankara,1992 İç dekorasyon.V. Kalınkara ART+DEKOR.(tasarım-mimarlık-sanat dergisi)dergileri
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
4
2
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
6
24
 Materyal tasarlama, uygulama
4
6
24
 Rapor hazırlama
3
6
18
 Sunu hazırlama
3
6
18
 Sunum
3
6
18
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
4
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
4
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- El Sanatları alanında tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgileri kullanabilme ve değerlendirebilmeX
2
2- Alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmeX
3
3- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilmeX
4
4- El Sanatları uygulamalarında gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanarak özgün çalışmalar üretebilmeX
5
5- İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme ve değerlendirebilmeX
6
6.Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri özgün ifadelere dönüştürebilmeX
7
7- Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik ve özgün el sanatları tasarım elemanları oluşturabilmeX
8
8- El sanatları alanında özgün projeler tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlayabilme,X
9
9- El Sanatları alanında yaşam boyu gelişim sürecini planlayabilmeX
10
10- El Sanatları alanına ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği bilgi birikimini hukuk kuralları çerçevesinde toplumsal, bilimsel, etik ve kültürel değerlere, kişilik haklarına ve çevreye duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilme.X