GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
NAKIŞLI ÜRÜNLERDE RESTORASYON/ELS 518
Dersin Adı: NAKIŞLI ÜRÜNLERDE RESTORASYON
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç. Nursel BAYKASOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nbaykas@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Nakışları kopyalama, bakım ve onarımlarını yapma ile ilgili yöntemleri bilme ve uygulama.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Nakışları kopyalama, yabakım ve onarımlarını yapma ile ilgili yöntemleri hakkında bilgi
2. Hafta   Müze ve özel koleksiyonlarda bulunan nakışların bakımını yapmak(konservasyon)
3. Hafta   Müze ve özel koleksiyonlarda bulunan nakışların bakımını yapmak.
4. Hafta   Müze ve özel koleksiyonlarda bulunan nakışların onarımını yapmak.(resterasyon)
5. Hafta   Müze ve özel koleksiyonlarda bulunan nakışların onarımını yapmak.(resterasyon)
6. Hafta   Müze ve özel koleksiyonlarda bulunan nakışların onarımını yapmak.(resterasyon)
7. Hafta   Ara sınav
8. Hafta   Müze ve özel koleksiyonlarda bulunan nakışların korunup, gelecek kuşaklara tanıtılmasında izlenecek yöntemleri belirlemek.
9. Hafta  Türk işlemeli (Maraş İşi ) giyisi kopyalamak.
10. Hafta   Türk işlemeli (Maraş İşi ) giyisi kopyalamak.
11. Hafta   Türk işlemeli (Maraş İşi ) örtü kopyalamak.
12. Hafta   Kopyalanan ürün desenlerini güncelleştirmek.
13. Hafta  Kopyalanan ürün desenlerini güncelleştirmek.
14. Hafta   Türk işlemeli (Maraş İşi ) giyisi kopyalamak.
15. Hafta   Ödevlerin sunumu.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   AKAT, Altan ( 1990 ) Koruma Planlamasında İlk Aşama: Tespit ve Tescil, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurultayı 14-16 Mart , Ankara. BATUR, Sabahattin, ( 1993 ) Çağdaş Müzeciliğin Sorunları, Müzeler için Duş Bilançosu ,Yapı Kredi Yayınları Ltd. Şti.,İstanbul. KANADOĞLU, Sabih, (2003) Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Hukuku, Seçkin Yayıncılık, Sanayi ve Ticaret A. Ş. 2. Baskı ,Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
   Buders için gerekli değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
2
4
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
4
16
 Materyal tasarlama, uygulama
7
7
49
 Rapor hazırlama
3
5
15
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- El Sanatları alanında tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgileri kullanabilme ve değerlendirebilmeX
2
2- Alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmeX
3
3- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilmeX
4
4- El Sanatları uygulamalarında gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanarak özgün çalışmalar üretebilmeX
5
5- İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme ve değerlendirebilmeX
6
6.Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri özgün ifadelere dönüştürebilmeX
7
7- Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik ve özgün el sanatları tasarım elemanları oluşturabilmeX
8
8- El sanatları alanında özgün projeler tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlayabilme,X
9
9- El Sanatları alanında yaşam boyu gelişim sürecini planlayabilmeX
10
10- El Sanatları alanına ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği bilgi birikimini hukuk kuralları çerçevesinde toplumsal, bilimsel, etik ve kültürel değerlere, kişilik haklarına ve çevreye duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilme.X