GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SERGİLEME YÖNTEMLERİ/ELS 504
Dersin Adı: SERGİLEME YÖNTEMLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Melda ÖZDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~omelda
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  omelda@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çağdaş sergileme yöntemleri, sergileme uygulamasında oluşan donatı ve faaliyetler konusunda bilgi edinebilme.
Sergileme yöntemi ve uygulaması, maaliyetleri konusunda yeterli olabilme.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sergileme mekanları ve işlevi
2. Hafta  Mekan tanımlama ve dönüştürme
3. Hafta  Sergilemede mekanın tasarımı ve yönetimi (camekan, iç set tasarımları)
4. Hafta  Sergileme araçları; malzeme ve statik bilgisi
5. Hafta  Sergilenecek eserlerin sergilemeye hazır hale getirilmesi (kayıt bilgileri)
6. Hafta  Alternatif sergileme modelleri oluşturma
7. Hafta  Sergileme mekanının ön tasarımı (üç boyutlu tasarım) Proje oluşturma
8. Hafta  ARA SINAV . Sergileme projesinin jüriye sunumu ve tartışma
9. Hafta  Sergileme projesinin kamuya açık sunumu ve eleştirilerin değerlendirilmesi
10. Hafta  Sergileme projesi eleştiri anketlerinin değerlendirilmesi, son projeyi oluşturma
11. Hafta  Proje uygulamaya başlama
12. Hafta  Proje uygulama
13. Hafta  Proje tanıtımı ve sergilemenin açılışı
14. Hafta  Proje tanıtımı ve sergilemenin anketlerinin değerlendirilmesi
15. Hafta  Proje tanıtımı ve sergilemenin anketlerinin değerlendirilmesi
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ali Artun , Sanatçı Müzeleri, İletişim Yay.: İstanbul (2005). Handan Dedehayır, Kent Tarihi Müzeeleri ve Arşivleri ÇEKÜL Vakfı Yayınları: İstanbul (2013). John Howard Falk, Lynn Diana Dierking Learning From Museums: The Visitor Experiences and Making of Meaning, Altamira Press: London (2000). David Dean, Museum Exhibition Theory and Practice, Routledge: London (1996). Barry Lord, Gail Dexter Lod, The Manual of Museum Exhibition, Altamira Press: Oxford (2001). Beverly Sarrell, Exhibit Labels: An Interpretative Approach, Altamira Press: Oxford (1996). Hanzade Uralman,Nevra Ertürk Müzebilimin ABCsi, Ege Yayınları: İstanbul (2012).
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
6
18
 Materyal tasarlama, uygulama
3
6
18
 Rapor hazırlama
3
6
18
 Sunu hazırlama
3
6
18
 Sunum
3
6
18
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
7
21
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
7
21
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
197
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- El Sanatları alanında tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgileri kullanabilme ve değerlendirebilmeX
2
2- Alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmeX
3
3- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilmeX
4
4- El Sanatları uygulamalarında gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanarak özgün çalışmalar üretebilmeX
5
5- İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme ve değerlendirebilmeX
6
6.Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri özgün ifadelere dönüştürebilmeX
7
7- Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik ve özgün el sanatları tasarım elemanları oluşturabilmeX
8
8- El sanatları alanında özgün projeler tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlayabilme,X
9
9- El Sanatları alanında yaşam boyu gelişim sürecini planlayabilmeX
10
10- El Sanatları alanına ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği bilgi birikimini hukuk kuralları çerçevesinde toplumsal, bilimsel, etik ve kültürel değerlere, kişilik haklarına ve çevreye duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilme.X