GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEKSTİLDE KAVRAMSAL TASARIM/TET 506
Dersin Adı: TEKSTİLDE KAVRAMSAL TASARIM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Banu Hatice GÜRCÜM
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/banugurcum
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  banugurcum@gmail.com banugurcum@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tasarımda ihtiyacını, pazar ve müşteri taleplerini ve tasarım problemini tanımlayabilme,
Teknik tasarım, artistik tasarım, endüstriyel tasarım arasındaki farkları ortaya koyabilme,
Yaratıcı yaklaşımlar ve yenilikçi çözüm alternatifleri geliştirebilme,
Tekstil tasarımı alanında geleceğe yönelik özgün düşünme becerisi geliştirebilme,
Sanat, bilim ve teknoloji kesişimindeki gelişmelerin ve pratiklerin sürekliliği üzerine eleştirel düşünme becerisi geliştirebilme.
Tekstil tasarım projelerine tarihsel, güncel ve varsayımsal bir süzgeçten bakarak analiz yapabilme,
Tekstil alanında temel tasarım çeşitleri arasındaki farkları ortaya koyabilme
Geleceğe yönelik Tekstil tasarım yaklaşımlarını disiplinlerarası düzeyde belirleyebilme,Futuro textiles.
Belirlenen Bağlama, Kavrama ve İçeriğe yönelik temel ve alternatif tasarımları veya koleksiyonları oluşturabilme
İki ve üç boyutlu görsel benzetimlerin oluşturularak kreasyonun sunulabilmesi
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  1-Kavram Geliştirme: Tasarımda ihtiyacın ve tasarım probleminin tanımlanması,Pazar ve müşteri taleplerinin belirlenmesi, Rekabet analizi,
2. Hafta  1-Kavram Geliştirme:Yaratıcılık, Yenilikçi çözüm alternatiflerinin oluşturulması, Etkin çözüm ve karar mekanizmaları
3. Hafta  1. proje sunumu
4. Hafta  2-Bağlam Geliştirme: Tasarımın modülerliği, Disiplinler arası ortak tasarım projeleri,
5. Hafta  2-Bağlam Geliştirme: Sanatsal ve endüstriyel tasarımlar (mühendislik tasarımı, Teknik tasarım) arasındaki farkın ortaya konması
6. Hafta  2-Bağlam Geliştirme: Kavramsal Tasarım Algoritması, Kavramsal Modelleme (Varlık-İlişki (ER) Modeli), ER Modelinin Kavramları
7. Hafta  2. proje sunumu
8. Hafta  3-İçerik Geliştirme:Kavramsal tasarım ile Kavramsal sanat, Tasarımda Jugendstil, Bauhaus, Rasyonel ve Post modernist akımların temelleri
9. Hafta  3-İçerik Geliştirme:Sanat, bilim ve teknoloji kesişimindeki gelişmelerin ve pratiklerin sürekliliği üzerine eleştirel çalışmalar
10. Hafta  3-İçerik Geliştirme:Tekstil tasarım projelerinin tarihsel, güncel ve varsayımsal bir süzgeçten analizi
11. Hafta  3-İçerik Geliştirme:Tekstil tasarımı alanında geleceğe yönelik özgün çözümler,
12. Hafta  3-İçerik Geliştirme:Futuro Textiles; Geleceğe yönelik Tekstil tasarım yaklaşımlarını disiplinlerarası düzeyde modelleme çalışmaları
13. Hafta  3. proje sunumu
14. Hafta  4-Kavramsal Tasarımı:Ürün konseptinin belirlenmesi, El skeçlerinin oluşturulması,
15. Hafta  4-Kavramsal Tasarımı:Bağlama, Kavrama ve İçeriğe yönelik alternatif tasarımların oluşturulması, İki ve üç boyutlu görsel benzetimlerin oluşturulması,
16. Hafta  4. proje sunumu
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- Entwistle J (2000) The fashioned body: fashion, dress, and modern social theory. Polity Press, Cambridge. 2- Bernard (1996) Fashion as communication. Routledge, London. 3-Hallnäs, L. & Redström, J. (2006). Interaction Design: Foundations, Experiments. Textile Research Centre, Swedish School of Textiles, Unversity College of Borås and Interactive Institute. 4-Mattelmäki T, Keinonen T (2001) Design for brawling-- exploring emotional issues for concept design. In: Proceedings of the 1st international conference on affective human factors design (CAHD 2001), Singapore, June 2001. Asean Academic Press, London. 5-Galloway, A. (2004). Fashion Sensing / Fashioning Sense: A conversation about aesthetics with International Fashion Machines' Maggie Orth. HorizonZero Issue 16, August 2004. 6-Otto K., Wood K., Product Design, Prentice Hall, New Jersey, USA, 2001. 7-Ray M. S., Elements of Engineering Design, Prentice Hall Cambridge University Press, UK, 1985. 8-Cross N., Engineering Desi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Teorik anlatım ve uygulamalı çalışmalar
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
4
80
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
10
50
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
5
5
25
 Rapor hazırlama
5
5
25
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
4
1
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tekstil tasarımı alanında sanat, kültür ve estetik konularına ilişkin bilgi, beceri, alışkanlık ve değerleri mesleğinde yaratıcı ve üretken biçimde kullanabilmeX
2
Tekstil tasarımı alanında tasarım prensiplerine dayanarak uygun malzeme seçer ve bunları mesleğinde yaratıcı ve üretken olarak kullanabilmeX
3
Tekstil tasarımı ile ilgili sanatsal ve teknik temel kavramları alanında etkin bir şekilde kullanabilmeX
4
Tekstil tasarımı alanına ilişkin sanat, tasarım, bilim ve meslek etiği konularında uyulması gereken temel prensipleri mesleğinde uygulayabilmeX
5
Tekstil tasarımı alanında sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmeX
6
Çalışmalarında sahip olduğu bilimsel araştırma yöntemleri bilgisini ve problem çözme ve araştırma becerisini kullanabilmeX
7
Tekstil tasarımı alanında ortaya çıkan sorunları çözümlemeye dayalı yorum becerisi ile çok boyutlu algılar, yaratıcı düşünme, hipotez geliştirme, veri toplama, yorumlama ile açıklar, çözüm bulur ve buna göre tasar oluşturabilmeX
8
Teknolojik gelişmelere dayalı, yenilikçi, özgün tekstil desen ve koleksiyon tasarımları yapabilmeX
9
Tekstil tasarımı sunum tekniklerini (illüstrasyon, portfolyo hazırlama, multimedya vs. ) etkin bir şekilde kullanabilmeX
10
Tekstil tasarımı alanında mesleği ile ilgili mevzuatlara, ilkelere, değerlere, mesleki ve etik kurallarına uygun davranabilmeX
11
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilir ve tasarlayabilmeX
12
Tekstil tasarımı alanında sahip olduğu bireysel çalışma ve bağımsız karar verebilme yetisini ve grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışabilme becerisini rasyonel bir şekilde kullanabilmeX
13
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyip, tekstil tasarımı ve teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilmeX