GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL ARKEOMETRİK TEKNİKLER/KOB 512
Dersin Adı: TEMEL ARKEOMETRİK TEKNİKLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Ali Akın AKYOL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/aliakyol
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aliakyol@gazi.edu.tr, kob.dersler@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Arkeometrinin tarihçesi, kullanılan genel teknikler ile tarihi malzemelerin belgelenmesi ve tanımlanmasına yönelik arkeometrik çalışmaların yöntem ve








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  KOB 336 Arkeometrik İnceleme Yöntemleri
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilim Tarihi
2. Hafta  Arkeolojik Malzemeler
3. Hafta  Arkeometrinin Tarihçesi
4. Hafta  Arkeometrik Çalışma Alanları
5. Hafta  Arkeometrik Çalışmalarda Belgeleme ve Örnekleme
6. Hafta  Arkeometrik teknikler - Fiziksel Testler
7. Hafta  Arkeometrik teknikler - Anyon/katyon ve toplam tuz tayinleri
8. Hafta  Arkeometrik teknikler - Harç ve sıvalarda agrega & bağlayıcı analizleri
9. Hafta  Arkeometrik teknikler - Mineralojik analizler
10. Hafta  Arkeometrik teknikler - Petrografik analizler
11. Hafta  Arkeometrik teknikler - Kimyasal element analizleri
12. Hafta  Arkeometrik tarihleme yöntemleri - Radyoaktif yöntemler
13. Hafta  Arkeometrik tarihleme yöntemleri - Radyoaktif olmayan yöntemler
14. Hafta  Dönem Araştırma Projesi Poster Sunumu - Arkeometrik araştırma ve analizler
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Archaeomineralogy, Rapp, G., 2002, Springer-Verlag, Berlin. Chemicals in Conservation A Guide to Possible Hazards and Safe, 1990, Amanda Clydesdale, Scottish Society For Conservation and Restoration-SSCR Archaeological Chemistry, 1996, A. Mark Pollard, Carl Heron, The Royal Society of Chemistry The Science and Archaeology of Materials, 2000, Julian Henderson, Routledge, USA Archaeological Science, 2004, D.R. Brothwell, A.M. Pollard (Ed.), John Wiley and Sons, NewYork.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
2
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
2
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
2
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
4
3
12
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
3
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
4
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
165
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslar arası geçerliliği olan kavram ve ilkeleri tanımlar; ilgili meslek elemanlarıyla ortak dil kullanımını sağlayacak ölçüde mesleki terminolojiyi kullanır.X
2
Kültür varlıkları korunması alanında yapılacak çalışmalarda bilimsel geçerliliği kabul edilen inceleme ve araştırma teknik ve yöntemlerini kullanır.X
3
Koruma alanında kuramsal bilgileri, uygulama yöntemlerini ve tekniklerini mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlar ve değerlendirir.X
4
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve koruma projeleri ve kazı alanlarındaki çalışmalarda etkili olarak kullanılır.X
5
Koruma ve onarım sorunlarına karşı bilgi ve deneyimlerini yanında bilimsel inceleme, araştırma, analiz, sentez, yöntem ve tekniklerini kullanarak çözüm geliştirme becerisine sahiptir.X
6
Görev aldığı çalışma ortamını uygun kılmak için planlama ve etkinlikler geliştirir, gerektiğinde geliştirmek ve değiştirmeye yönelik eylemi organize edebilir.X
7
Görev aldığı çalışma ortamında, koruma ve onarım konularında karşılaşılan sorunların çözümünde, bilgi ve deneyim sürecini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ilgili taraflarca paylaşır.X
8
Koruma bilimine katkıda bulunacak bireysel ve disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir ve danışmanlık hizmetleri sunabilir.X
9
Koruma alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilim ve topluma hizmet alanlarında kullanılır.X
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X