GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MÜZEDE KORUMA SORUNLARI ARAŞTIRMALARI/KOB 506
Dersin Adı: MÜZEDE KORUMA SORUNLARI ARAŞTIRMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Bekir ESKİCİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/bekireskici
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   bekireskici@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Müze koleksiyonlarında karşılaşılan sorunlara karşı çözümler üretip, değerlendirmek.
Müzelerdeki koleksiyonlarının sergilenmesi ve depolanması konularında bilgi ve tecrübe sahibi olmak.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Müzelerin koleksiyon içerik ve türlerine göre değerlendirilmesi
2. Hafta  Müze koleksiyonlarına uygulanan “durum survey”lerinin araştırılması
3. Hafta  Geçici koleksiyonların önleyici koruma yöntemlerinin araştırılması
4. Hafta  Müzelerde sergileme yöntemlerinin araştırılması
5. Hafta  Müzelerde sergileme sorunlarının tartışılması
6. Hafta  Müzelerde aydınlatma yöntemlerinin araştırılması
7. Hafta  Müzelerde aydınlatma sorunlarının tartışılması
8. Hafta  Değerlendirme
9. Hafta  Müzelerde depolama yöntemlerinin araştırılması
10. Hafta  Müzelerde depolama sorunlarının tartışılması
11. Hafta  Müze ziyareti
12. Hafta  Müze ziyareti
13. Hafta  Proje sunumu
14. Hafta  Proje sunumu
15. Hafta  Proje sunumu
16. Hafta  Değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Knell, S. (ed), Care of Collections, Routledge1994 Edson, G. – Dean, D., The Handbook for Museums, Routledge, 1994 Roy, A. – Smith, P., IIC Preventive Conservation Practice, Theory and Research, Preprints of the Contributions to the Ottawa Congress, 12-16.September.1994, IIC 1994 Lord, G.D. – Lord,B., The Manual of Museum Planning, The Stationary Office, 1999
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
4
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
3
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
6
2
12
 Sunu hazırlama
8
4
32
 Sunum
4
2
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
2
4
8
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
172
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslar arası geçerliliği olan kavram ve ilkeleri tanımlar; ilgili meslek elemanlarıyla ortak dil kullanımını sağlayacak ölçüde mesleki terminolojiyi kullanır.X
2
Kültür varlıkları korunması alanında yapılacak çalışmalarda bilimsel geçerliliği kabul edilen inceleme ve araştırma teknik ve yöntemlerini kullanır.X
3
Koruma alanında kuramsal bilgileri, uygulama yöntemlerini ve tekniklerini mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlar ve değerlendirir.X
4
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve koruma projeleri ve kazı alanlarındaki çalışmalarda etkili olarak kullanılır.X
5
Koruma ve onarım sorunlarına karşı bilgi ve deneyimlerini yanında bilimsel inceleme, araştırma, analiz, sentez, yöntem ve tekniklerini kullanarak çözüm geliştirme becerisine sahiptir.X
6
Görev aldığı çalışma ortamını uygun kılmak için planlama ve etkinlikler geliştirir, gerektiğinde geliştirmek ve değiştirmeye yönelik eylemi organize edebilir.X
7
Görev aldığı çalışma ortamında, koruma ve onarım konularında karşılaşılan sorunların çözümünde, bilgi ve deneyim sürecini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ilgili taraflarca paylaşır.X
8
Koruma bilimine katkıda bulunacak bireysel ve disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir ve danışmanlık hizmetleri sunabilir.X
9
Koruma alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilim ve topluma hizmet alanlarında kullanılır.X
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X