GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ARKEOLOJİK ALANDA KORUMA SORUNLARI ARAŞTIRMALARI/KOB 505
Dersin Adı: ARKEOLOJİK ALANDA KORUMA SORUNLARI ARAŞTIRMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Yaşar Selçuk ŞENER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ssener
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ssener@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Arkeolojik ve sit alanları, kurtarma kazılarında karşılaşılan korunma sorunları hakkında araştırma yapabilmek, elde edilen bulguları değerlendirebilme








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Taşınmaz kültür varlıkları ve korunma sorunlarının araştırılması
2. Hafta  Insitu korunabilecek ve insitu korunamayacak kültür varlıklarına müdahale yöntemlerinin araştırılması
3. Hafta  Kurtarma kazılarında pasif koruma sorunlarının tartışılması
4. Hafta  Kurtarma kazılarında aktif koruma sorunlarının tartışılması
5. Hafta  Kazı alanlarında aktif koruma sorunlarının değerlendirilmesi
6. Hafta  Kazı alanlarında önleyici koruma sorunlarının değerlendirilmesi
7. Hafta  Değerlendirme
8. Hafta  Ara Sınav (vize)
9. Hafta  Ören yerleri ve koruma binaları sorunlarının tartışılması
10. Hafta  Ören yerlerinin ziyarete açılması ve eser güvenliği sorunlarının tartışılması
11. Hafta  Araştırma konularının sunumu
12. Hafta  Araştırma konularının sunumu
13. Hafta  Araştırma konularının sunumu
14. Hafta  Araştırma konularının sunumu
15. Hafta  Değerlendirme
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996 Cronyn, Elements of Conservation. Watkinson, D. (ed.), First Aid for Finds, UKIC, 1987 Pye, E., Caring for the Past, London, 2001. Caple, C., Conservation Skills, Routledge, 2000. Roy – Smith (eds), Archaeological Conservation and Its Consequemces, IIC Copenhagen Congress,1997
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Örn: Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme,Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
4
2
8
 Okuma Faaliyetleri
12
5
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
5
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
178
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslar arası geçerliliği olan kavram ve ilkeleri tanımlar; ilgili meslek elemanlarıyla ortak dil kullanımını sağlayacak ölçüde mesleki terminolojiyi kullanır.X
2
Kültür varlıkları korunması alanında yapılacak çalışmalarda bilimsel geçerliliği kabul edilen inceleme ve araştırma teknik ve yöntemlerini kullanır.X
3
Koruma alanında kuramsal bilgileri, uygulama yöntemlerini ve tekniklerini mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlar ve değerlendirir.X
4
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve koruma projeleri ve kazı alanlarındaki çalışmalarda etkili olarak kullanılır.X
5
Koruma ve onarım sorunlarına karşı bilgi ve deneyimlerini yanında bilimsel inceleme, araştırma, analiz, sentez, yöntem ve tekniklerini kullanarak çözüm geliştirme becerisine sahiptir.X
6
Görev aldığı çalışma ortamını uygun kılmak için planlama ve etkinlikler geliştirir, gerektiğinde geliştirmek ve değiştirmeye yönelik eylemi organize edebilir.X
7
Görev aldığı çalışma ortamında, koruma ve onarım konularında karşılaşılan sorunların çözümünde, bilgi ve deneyim sürecini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ilgili taraflarca paylaşır.X
8
Koruma bilimine katkıda bulunacak bireysel ve disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir ve danışmanlık hizmetleri sunabilir.X
9
Koruma alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilim ve topluma hizmet alanlarında kullanılır.X
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X