GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEZ DÖNEMİ/KOB 599
Dersin Adı: TEZ DÖNEMİ
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 30
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Kültür Varlıklarını Koruma Bölümü Öğretim Üyeleri
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://gsf-kob.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gsf@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Uzmanlık alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliğini kültür varlıklarını koruma konusunda yüksek lisans düzeyinde ölçme fırsatı yakalar.
Kültür varlıklarını koruma alanındaki bilgi ve becerisini alanında uzman kişilerle tartışır.
Kültür varlıklarını koruma alanında yapılan güncel verileri takip edip uzman kişilerle değerlendirir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  -
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tezin konusu ile ilgili gerekli ön hazırlığın yapılması
2. Hafta  Konunun tespiti
3. Hafta  Kaynak taraması
4. Hafta  Kaynak taraması
5. Hafta  Taranan kaynakların tez hocasıyla tartışılması
6. Hafta  Tezle ilgili malzemenin öğrenci tarafından değerlendirilmesi
7. Hafta   Tezle ilgili malzemenin bilgisayara girilmesi
8. Hafta   Tezle ilgili malzemenin bilgisayara girilmesi
9. Hafta   Tezle ilgili malzemenin bilgisayara girilmesi
10. Hafta  Tezin danışman tarafından kontrol edilmesi
11. Hafta   Tezin danışman tarafından kontrol edilmesi
12. Hafta  Tez yazımı ve kontrolün bitirilmesi
13. Hafta  Tez yazımı ve kontrolün bitirilmesi
14. Hafta   Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Güzel Sanatlar Enstitüsü, Tez Yazım Kılavuzu(http://gse.gazi.edu.tr/posts/view/title/tez-yazim-kilavuzu-62259) ; KARASAR, Niyazi; Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel yay., 2013.; BÜYÜKÖZTÜRK, Şener; Bilimsel Araştırma Yöntemleri, PegemA, 2010.; ARLI, M., Nazik, M.H.; Bilimsel Araştırmaya Giriş. Ankara, Başak, 2003.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Uygulama-Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
12
168
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
10
140
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
15
75
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
383
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
15.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
30
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslar arası geçerliliği olan kavram ve ilkeleri tanımlar; ilgili meslek elemanlarıyla ortak dil kullanımını sağlayacak ölçüde mesleki terminolojiyi kullanır.X
2
Kültür varlıkları korunması alanında yapılacak çalışmalarda bilimsel geçerliliği kabul edilen inceleme ve araştırma teknik ve yöntemlerini kullanır.X
3
Koruma alanında kuramsal bilgileri, uygulama yöntemlerini ve tekniklerini mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlar ve değerlendirir.X
4
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve koruma projeleri ve kazı alanlarındaki çalışmalarda etkili olarak kullanılır.X
5
Koruma ve onarım sorunlarına karşı bilgi ve deneyimlerini yanında bilimsel inceleme, araştırma, analiz, sentez, yöntem ve tekniklerini kullanarak çözüm geliştirme becerisine sahiptir.X
6
Görev aldığı çalışma ortamını uygun kılmak için planlama ve etkinlikler geliştirir, gerektiğinde geliştirmek ve değiştirmeye yönelik eylemi organize edebilir.X
7
Görev aldığı çalışma ortamında, koruma ve onarım konularında karşılaşılan sorunların çözümünde, bilgi ve deneyim sürecini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ilgili taraflarca paylaşır.X
8
Koruma bilimine katkıda bulunacak bireysel ve disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir ve danışmanlık hizmetleri sunabilir.X
9
Koruma alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilim ve topluma hizmet alanlarında kullanılır.X
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X