GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KORUMANIN YASAL BOYUTU VE UYGULAMALAR/KOB 502
Dersin Adı: KORUMANIN YASAL BOYUTU VE UYGULAMALAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Bekir ESKİCİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bekireskici
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bekireskici@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dünya ve Türkiye’deki korumaya ilişkin yasal düzenlemeler hakkın bilgi sahibi olmak.
Osmanlı dönemi ve Cumhuriyet sonrası koruma anlayışı ve aralarındaki farkı kavramak.
Bir restorasyon uygulama aşamasında yasal süreci değerlendirme bilgisine sahip olmak.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dünyadan Örneklerle, Günümüzdeki Korumaya İlişkin Yasal Düzenlemeler
2. Hafta  Koruma Konusunda Çalışan Uluslar arası Örgütler
3. Hafta  Ülkemizde Korumaya İlişkin Yasal Organizasyonun Kurulması ve Gelişimi
4. Hafta  Osmanlı Dönemindeki Koruma Anlayışı ve Müzecilik
5. Hafta  Cumhuriyet Sonrasında Koruma Anlayışının Değişimi ve Yasal Düzenlemeler
6. Hafta  Türk Tarih Kurumu Çalışmaları ve Arkeolojik Kazılar
7. Hafta  Türk Tarih Kurumu Çalışmaları ve Arkeolojik Kazılar
8. Hafta  Değerlendirme
9. Hafta  Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu(Kurulması, ilk çalışmaları, koruma bürokrasisi içindeki yeri)
10. Hafta  2863 Sayılı Koruma Kanunu ve Korumayla İlgili Diğer Yasa, Yönetmelik, Tüzük, İlke Kararları
11. Hafta  Yasa, Yönetmelik, Tüzük, İlke Kararları ve Bu Mevzuata Dayalı Uygulamaların Eleştirisi
12. Hafta  Koruma Uygulamalarına Başlamadan Önce Yapılması Gereken İşlemler(Yasal araştırma, restorasyon projeleri, onay, organizasyon süreci)
13. Hafta  İlgili Kişi ve Kurumların Yetki ve Sorumlulukları
14. Hafta  İlgili Kişi ve Kurumların Yetki ve Sorumlulukları
15. Hafta  Geleneksel Konut ve Anot Yapı Restorasyonu Örneğinde Bürokratik Sürecin Tanımı
16. Hafta  Değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
4
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
4
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
6
3
18
 Sunu hazırlama
8
4
32
 Sunum
4
2
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslar arası geçerliliği olan kavram ve ilkeleri tanımlar; ilgili meslek elemanlarıyla ortak dil kullanımını sağlayacak ölçüde mesleki terminolojiyi kullanır.X
2
Kültür varlıkları korunması alanında yapılacak çalışmalarda bilimsel geçerliliği kabul edilen inceleme ve araştırma teknik ve yöntemlerini kullanır.X
3
Koruma alanında kuramsal bilgileri, uygulama yöntemlerini ve tekniklerini mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlar ve değerlendirir.X
4
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve koruma projeleri ve kazı alanlarındaki çalışmalarda etkili olarak kullanılır.X
5
Koruma ve onarım sorunlarına karşı bilgi ve deneyimlerini yanında bilimsel inceleme, araştırma, analiz, sentez, yöntem ve tekniklerini kullanarak çözüm geliştirme becerisine sahiptir.X
6
Görev aldığı çalışma ortamını uygun kılmak için planlama ve etkinlikler geliştirir, gerektiğinde geliştirmek ve değiştirmeye yönelik eylemi organize edebilir.X
7
Görev aldığı çalışma ortamında, koruma ve onarım konularında karşılaşılan sorunların çözümünde, bilgi ve deneyim sürecini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ilgili taraflarca paylaşır.X
8
Koruma bilimine katkıda bulunacak bireysel ve disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir ve danışmanlık hizmetleri sunabilir.X
9
Koruma alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilim ve topluma hizmet alanlarında kullanılır.X
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X