GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇAĞDAŞ SANAT KURAMLARI/HEY 507
Dersin Adı: ÇAĞDAŞ SANAT KURAMLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç Dr. Fulya Bayraktar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/fulya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  dr.fulyabayraktar@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ö.Ç.1-Sanat kuramlarını anlayabilme
Ö.Ç.2- Estetik kuramlarını öğrenebilme
Ö.Ç.3-Sanatın felsefe ile olan ilişkisini kavrayabilme






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sanat felsefesi ne demektir?
2. Hafta  Sanat felsefesinin diğer disiplinlerle ilişkisi nedir?
3. Hafta  Sanat felsefesinin diğer disiplinlerle ilişkisi nedir?
4. Hafta  Sanat felsefesi ile estetiğin ilişkisi nedir?
5. Hafta  Estetiğin sanatla ilişkisi nedir?
6. Hafta  Sanat kuramı ne demektir, Estetik kuramı ne demektir?
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Estetiğin düşünce tarihindeki yeri nedir?
9. Hafta  Sanat akımlarının sanat kuramlarından farkı nedir?
10. Hafta  Sanat akımlarından ve sanat kuramlarından örnekler
11. Hafta  Sanat ve estetik kuramlarının sanat açısından anlamı nedir?
12. Hafta  Tarihsel süreçte karşılaştığımız sanat kuramları nelerdir?
13. Hafta  Tarihsel süreçte karşılaştığımız sanat kuramları nelerdir?
14. Hafta  Tarihsel süreçte karşılaştığımız sanat kuramları nelerdir?
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Felsefe tarihine, sanat tarihine ilişkin genel kaynakların yanı sıra, sanat kuramlarının ele alındığı eserler bu derste kaynak olarak kullanılacaktır. Cemil Sena, Estetik Suut Kemal Yetkin, Estetik Dersleri, Kagan, Estetik ve Sanat Dersleri Nejat Bozkurt, Sanat ve Estetik Kuramları v.b. Filozoflardan Seçilen Metinler
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
2
26
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
6
5
30
 Sunu hazırlama
6
4
24
 Sunum
6
1
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans döneminde öğrencinin sağladığı birikimin, uygulama ve projelerle daha somut verilere dönüştürebilmeX
2
Sanatsal niteliğin boyutlarının lisansüstü düzeyde tartışabilme ve uygulayabilmeX
3
Sanattaki değişimler ve bunların Türkiye sanat ortamına yansımalarını kavrayabilmeX
4
Plastik sanatlarda uygulamaların anlaşılabilmesi, bunların proje ve sunum hazırlamadaki rolünün incelenmesiX
5
Sanatta biçimlendirmenin tarihsel kökleriyle, günümüz sanatındaki görsel yapılanmaların ilişkilerini kavrayabilmeX
6
Güncel sanat dinamikleri ve bu alanda yapılan tartışmaları inceleyebilme ve okumalar yapabilmeX
7
Başlangıcından günümüze geniş bir repertuar meydana getiren Türk Sanatı’nın biçim, teknik ve estetik özellikleriyle ele alarak inceleyebilmeX
8
Sanat yapıtının eleştiri mantığını farklı dönem koşullarına göre teknik, estetik, sosyo-ekonomik, siyasal bağlamda ortaya koyarak, eleştirel bakış açısının oluşturabilmeX
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilmeX
10
Sanat kültürü ve heykel donanımı kazandırabilme, sanatsal yaratıcılıkta, hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavratabilme ve sanatsal yaratıcılığı geliştirebilmeX