GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SERAMİK HEYKEL VE KARIŞIK TEKNİK UYGULAMALARI/HEY 519
Dersin Adı: SERAMİK HEYKEL VE KARIŞIK TEKNİK UYGULAMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör.Dr. Naile Çevik
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nailesalman@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Teknik ve malzeme bilgisine hakim olabilmek
Malzeme üzerine farklı teknikler geliştirebilmek
Özgün projeler yaratabilmek






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanımı ve hedefleri
2. Hafta  Terminolojik bilgi sunumu
3. Hafta  Pratik bilgi sunumu
4. Hafta  Proje Tasarımı
5. Hafta  Devam
6. Hafta  Proje uygulaması.
7. Hafta  Devam
8. Hafta  Ara sınav.
9. Hafta   Seramik parçalar üzerine deneyimlemeler
10. Hafta  Kollektif uygulama metodları methods
11. Hafta  Devam
12. Hafta  Proje Tasarımı
13. Hafta  Proje uygulaması.
14. Hafta  Devam
15. Hafta  Devam
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Çobanlı, Zehra,“Seramik Astarları”,Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, No:15, Eskişehir, 1996. -Gürhan, Sevinç Gök, “Selçuklu Dönemi Kazıları”, Anadolu’da Türk Devri Çini ve Seramik Sanatı, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 2007. -Kandinsky, Wassily, “Sanatta Ruhsallık Üzerine”, Altıkırkbeş Yayınları, İstanbul, 2001. -Türedi Özen, Ayşegül, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Sayı:1, Eskişehir, 1993. Sevim, S.Sibel, “Seramik Dekorları”, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, No:30, Eskişehir, 2003.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
2
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
13
1
13
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
12
3
36
 Rapor hazırlama
2
4
8
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
3
2
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
9
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans döneminde öğrencinin sağladığı birikimin, uygulama ve projelerle daha somut verilere dönüştürebilmeX
2
Sanatsal niteliğin boyutlarının lisansüstü düzeyde tartışabilme ve uygulayabilmeX
3
Sanattaki değişimler ve bunların Türkiye sanat ortamına yansımalarını kavrayabilmeX
4
Plastik sanatlarda uygulamaların anlaşılabilmesi, bunların proje ve sunum hazırlamadaki rolünün incelenmesiX
5
Sanatta biçimlendirmenin tarihsel kökleriyle, günümüz sanatındaki görsel yapılanmaların ilişkilerini kavrayabilmeX
6
Güncel sanat dinamikleri ve bu alanda yapılan tartışmaları inceleyebilme ve okumalar yapabilmeX
7
Başlangıcından günümüze geniş bir repertuar meydana getiren Türk Sanatı’nın biçim, teknik ve estetik özellikleriyle ele alarak inceleyebilmeX
8
Sanat yapıtının eleştiri mantığını farklı dönem koşullarına göre teknik, estetik, sosyo-ekonomik, siyasal bağlamda ortaya koyarak, eleştirel bakış açısının oluşturabilmeX
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilmeX
10
Sanat kültürü ve heykel donanımı kazandırabilme, sanatsal yaratıcılıkta, hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavratabilme ve sanatsal yaratıcılığı geliştirebilmeX