GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GRAFİK SANATI VE SORUNLARI/GRS 506
Dersin Adı: GRAFİK SANATI VE SORUNLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  DOÇ.ARMAĞAN GÖKÇEASLAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  DOÇ.ARMAĞAN GÖKÇEASLAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  DOÇ.ARMAĞAN GÖKÇEASLAN
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Grafik tasarımcı kimdir gibi konuların tartışılması,
Diğer sanat dalları ile grafik tasarımın etkileşimi,
grafik tasarım alanının ulaştığı nokta, teknolojik gelişmelerin tasarımı ne yönde etkilediği,
grafik tasarım alanında özgünlük ve yaratıcılık problemleri,
meslekte yaşanan etik problemler
Grafik sanatı ve sorunları hakkında tartışabilir ve çözüm önerileri getirebilir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Diğer Sanat dalları ile grafik tasarım etkileşimi.
2. Hafta  Konu ile ilgili makale sunumu ve tartışılması.
3. Hafta  Grafik tasarımcı kimdir?
4. Hafta  Konu ile ilgili makale sunumu ve tartışılması.
5. Hafta  Grafik tasarım alanının ulaştığı nokta.
6. Hafta  Konu ile ilgili makale sunumu ve tartışılması.
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Teknolojik gelişmelerin tasarımı ne yönde etkilediği.
9. Hafta  Teknolojik gelişmelerin tasarımı ne yönde etkilediği.
10. Hafta  Konu ile ilgili makale sunumu ve tartışılması.
11. Hafta  Grafik tasarım alanında özgünlük ve yaratıcılık problemleri.
12. Hafta  Konu ile ilgili makale sunumu ve tartışılması.
13. Hafta  Meslekte yaşanan etik problemler.
14. Hafta  Konu ile ilgili makale sunumu ve tartışılması.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  BECER, Emre (1997) İletişim ve Grafik Tasarım. ARIKAN, Abdulgani; (2008) Grafik Tasarımda Görsel Algı. UÇAR, Tevfik Fikret, (2004) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım KETENCI, Hasan Fehmi (2006) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım TEKER, U. (2009). Grafik Tasarım ve Reklam AITCHISON, J. (2006). Basın İlanı Böyle Yapılır. AKBULUT, N. ve BALKAS, E.E. (2006). Adım Adım Reklam Üretimi. BOOK, A.C. ve SCHICK, C.D. (1998). Reklamcılıkta Metin ve Taslağın İlkeleri. CERECI, S. (2004). Reklam Sanatı. DENIZ, E. (2008). Markalaşma ve Reklam. ELDEN, M. (2007). Reklam Yazarlığı. ELDEN, M. ve YEYGEL, S. (2006). Kurumsal Reklamın Anlattıkları. KÖKÇÜ, M. ve GÜNEYSU, A. (2002). Tanıtma Yöntemleri ve Reklam Tasarımı. TEKER, U. (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. WILLIAMSON, J. (2000). Reklamların Dili, Reklamlarda Anlam ve İdeoloji. BAKER, S. (1996). Reklamlarda Yaratıcılık.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
2
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
2
26
 Materyal tasarlama, uygulama
10
2
20
 Rapor hazırlama
2
6
12
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çeşitli grafik tasarım uygulamaları ile ilgili bilgi birikimlerini arttırır, sorgulama ve analiz etme yönlerini geliştirir. Sanatsal uygulamalarında özgün ve yetkin kişiliklerini geliştirir. Uzmanlaştıkları alan ile ilgili bilgi birikimlerini öğretebilme becerisi kazanır.X
2
Grafik sanatı ve sorunları hakkında tartışabilir ve çözüm önerileri getirebilir.X
3
Grafik tasarımda yasanan gelismeleri tasarımlar üzerinde yorumlayabilme.X
4
Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplin alanlarından edindiği bilgilerle yorumlar.X
5
Yeni fikirler üretme ve bu fikirleri özgün tasarımlarda ifadelere dönüştürebilme.X
6
Uzmanlık alanında uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik değeri yüksek, özgün tasarımlar oluşturabilme.X
7
Disiplinler arası ortak çalışabilme, Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerileri kazanırlar.X
8
Alanına ilişkin çalışmalarında edindiği bilgi birikimini bilimsel etik, kültürel değerlere ve çevreye duyarlı bir şekilde kullanabilme.X
9
Eleştirel düşünceyi ön planda tutarak analiz yapabilme ve problemlere çözüm önerileri getirebilme, farklı disiplinlerden yararlanarak evrensel anlamda değeri olan eserler ortaya koyabilme becerisi kazanır.X
10
Verimli proje konuları seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri, değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanır.X