GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TASARIM ATÖLYE II/GRS 502
Dersin Adı: TASARIM ATÖLYE II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Doç.Armağan Gökçeaslan, Doç. Birsen Çeken, Yrd.Doç.Dr. Mithat Yılmaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   Doç.Armağan Gökçeaslan, Doç. Birsen Çeken, Yrd.Doç.Dr. Mithat Yılmaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   Doç.Armağan Gökçeaslan, Doç. Birsen Çeken, Yrd.Doç.Dr. Mithat Yılmaz
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu ders sonucunda öğrenciler çeşitli grafik tasarım uygulamaları ile ilgili bilgi birikimlerini arttırır,
Sorgulama ve analiz etme yönlerini geliştirir.
Sanatsal uygulamalarında özgün ve yetkin kişiliklerini geliştirir.
Uzmanlaştıkları alan ile ilgili bilgi birikimlerini öğretebilme becerisi kazanır.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  I. Dönemde yapılan çalışmalardaki gelişim sürecinin irdelenmesi.
2. Hafta  Uygulama.
3. Hafta  Öğrencinin temasının çözümlenmesine yönelik metin hazırlaması.
4. Hafta  Sanatçı daveti ve tartışma.
5. Hafta  Uygulama.
6. Hafta  Uygulama.
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Öğrencinin temasının ve sanatsal uygulamalarının çözümlenmesine yönelik metin hazırlaması.
9. Hafta  Uygulama.
10. Hafta  Uygulama.
11. Hafta  Sunum
12. Hafta  Sunum
13. Hafta  Uygulama.
14. Hafta  Sergileme ve değerlendirme.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Art Nature Dialogues : İnterviews With Environmental Artists / John K. Grande ; Foreword By Edward Lucie-Smith Albany : State University Of New York Press, C2004. Urban Avant-Gardes : Art, Architecture And Change / Malcolm Miles. London : Routledge, 2004 Miles, Malcolm.; Art İn Focus, Peoria , Il: Glencoe; Ragans , R: Arttalk, Glencoe (1995) Albers, Josef, Interaction of Color. New Haven and London: Yale University Press, 1975 Brockman, Josef Müller, Grid Systems. New York: Hastings House Publishers Inc., 1981 Craig, James and Bruce, Barton, Thirty Centuries of Graphic Design. New York: Watson-Guptill Publication, 1987 Dondis, Donis A., A Primer of Visual Literacy. Cambridge,Massachusetts,and London, England: The MIT Press, 1973 Easterby, Ronald and Zwaga, Harm, Information Design. New York, Brisbane,Toronto, Singapore: John Wiley and Sons Ltd., 1978
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
3
39
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çeşitli grafik tasarım uygulamaları ile ilgili bilgi birikimlerini arttırır, sorgulama ve analiz etme yönlerini geliştirir. Sanatsal uygulamalarında özgün ve yetkin kişiliklerini geliştirir. Uzmanlaştıkları alan ile ilgili bilgi birikimlerini öğretebilme becerisi kazanır.X
2
Grafik sanatı ve sorunları hakkında tartışabilir ve çözüm önerileri getirebilir.X
3
Grafik tasarımda yasanan gelismeleri tasarımlar üzerinde yorumlayabilme.X
4
Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplin alanlarından edindiği bilgilerle yorumlar.X
5
Yeni fikirler üretme ve bu fikirleri özgün tasarımlarda ifadelere dönüştürebilme.X
6
Uzmanlık alanında uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik değeri yüksek, özgün tasarımlar oluşturabilme.X
7
Disiplinler arası ortak çalışabilme, Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerileri kazanırlar.X
8
Alanına ilişkin çalışmalarında edindiği bilgi birikimini bilimsel etik, kültürel değerlere ve çevreye duyarlı bir şekilde kullanabilme.X
9
Eleştirel düşünceyi ön planda tutarak analiz yapabilme ve problemlere çözüm önerileri getirebilme, farklı disiplinlerden yararlanarak evrensel anlamda değeri olan eserler ortaya koyabilme becerisi kazanır.X
10
Verimli proje konuları seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri, değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanır.X