GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PROJE II/GRS 504
Dersin Adı: PROJE II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Gültekin Akengin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  Gültekin Akengin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  Gültekin Akengin
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Proje konusu seçebilme
Projelerin takibini yapabilme
yorum, eleştiri yapabilme
değerlendirme yapabilme
kaynak araştırabilme
yazım ilkeleri hakkında bilgilenme



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Derse uygun olabilecek konu seçimi için ön çalışma.
2. Hafta   Öğrencinin çalışmayı hedeflediği saha üzerinde çalışma, yönlendirme, kaynak araştırması
3. Hafta   Proje konularının seçimi.
4. Hafta   Uygulamaya yönelik olası durumların araştırılması.
5. Hafta   Uygulamaya yönelik olası durumların araştırılması.
6. Hafta   Uygulamaya yönelik olası durumların araştırılması.
7. Hafta   Projelerin takibi, yorum, eleştiri, değerlendirme, kaynak araştırma ve yazım ilkeleri hakkında bilgilenme.
8. Hafta  Projelerin takibi, yorum, eleştiri, değerlendirme, kaynak araştırma ve yazım ilkeleri hakkında bilgilenme.
9. Hafta  Haftalık takiplerle projelerin işleyişleri konusunda tartışma ve yönlendirme.
10. Hafta   Haftalık takiplerle projelerin işleyişleri konusunda tartışma ve yönlendirme
11. Hafta   Haftalık takiplerle projelerin işleyişleri konusunda tartışma ve yönlendirme
12. Hafta   Haftalık takiplerle projelerin işleyişleri konusunda tartışma ve yönlendirme
13. Hafta   Haftalık takiplerle projelerin işleyişleri konusunda tartışma ve yönlendirme
14. Hafta   Haftalık takiplerle projelerin işleyişleri konusunda tartışma ve yönlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Alana yönelik tüm kaynaklar kullanılır.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
3
39
 Materyal tasarlama, uygulama
12
3
36
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çeşitli grafik tasarım uygulamaları ile ilgili bilgi birikimlerini arttırır, sorgulama ve analiz etme yönlerini geliştirir. Sanatsal uygulamalarında özgün ve yetkin kişiliklerini geliştirir. Uzmanlaştıkları alan ile ilgili bilgi birikimlerini öğretebilme becerisi kazanır.X
2
Grafik sanatı ve sorunları hakkında tartışabilir ve çözüm önerileri getirebilir.X
3
Grafik tasarımda yasanan gelismeleri tasarımlar üzerinde yorumlayabilme.X
4
Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplin alanlarından edindiği bilgilerle yorumlar.X
5
Yeni fikirler üretme ve bu fikirleri özgün tasarımlarda ifadelere dönüştürebilme.X
6
Uzmanlık alanında uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik değeri yüksek, özgün tasarımlar oluşturabilme.X
7
Disiplinler arası ortak çalışabilme, Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerileri kazanırlar.X
8
Alanına ilişkin çalışmalarında edindiği bilgi birikimini bilimsel etik, kültürel değerlere ve çevreye duyarlı bir şekilde kullanabilme.X
9
Eleştirel düşünceyi ön planda tutarak analiz yapabilme ve problemlere çözüm önerileri getirebilme, farklı disiplinlerden yararlanarak evrensel anlamda değeri olan eserler ortaya koyabilme becerisi kazanır.X
10
Verimli proje konuları seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri, değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanır.X