GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇAĞDAŞ TÜRK SANATI/GRS 501
Dersin Adı: ÇAĞDAŞ TÜRK SANATI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Doç. Birsen ÇEKEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/birsenceken
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  birsenceken.gazi.edu.tr, birsenceken@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sanat yapıtnın hangi teknikte ve üslupta yapıldığını anlayabilmek. Sanatçının etkilendiği kaynakları algılayabilmek.
Sanatsal bakış açısına sahip olabilmek.
Detaylı analizler ve sorgulamalar yapmayı öğrenerek sanat yapıtının ilettiği anlamla ilgili özgün çıkarımlarda bulunabilmek
Çağdaş Türk resminin ve heykelinin oluşumuna katkıda bulunan sanatçıların, sorgulayan/meydan okuyan kimliklere sahip olduklarını bilmek.
Sanatçıların farklı yorumlar geliştirerek yaşadıkları dönemin beklentilerinin ve zevklerinin dışına çıktıklarının farkında olabilmek
Oluşan sanat kültürü ile gelişen vizyondan beslenerek çeşitli sentezlere ulaşmak ve sanat yapıtını üretme aşamasında bu donanımdan faydalanmak.
Sanat kültürüne ve gelişen bir vizyona sahip olmak.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Cumhuriyet Dönemi Sanat Politikası
2. Hafta  Cumhuriyet Dönemi Sanat Politikası
3. Hafta  Cumhuriyet Dönemi Sanatçı Grupları:Müstakiller
4. Hafta  Cumhuriyet Dönemi Sanatçı Grupları: d grubu
5. Hafta  Cumhuriyet Dönemi Sanatçı Grupları: Yeniler ve 10'lar
6. Hafta  Cumhuriyet İlk Yıllarında Türkiye'de Yabancı Heykeltraşlar.
7. Hafta  Cumhuriyet'in İlk 50 yılında Türk heykeli ve heykeltraşları
8. Hafta  ara sınav
9. Hafta  Ali Hadi Bara
10. Hafta  Zühtü Müridoğlu
11. Hafta  İlhan Koman
12. Hafta  Fikret Mualla
13. Hafta  1960'lı yıllarda Güzel Sanatlar Akademisi Eğitim Anlayışı
14. Hafta  Sunum ve Tartışma
15. Hafta  Yarıyıl Sonu Sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- ARTUN, Deniz (2007), Paris’ten Modernlik Tercümeleri Académie Julian’da İmparatorluk ve Cumhuriyet Öğrencileri, 1. Baskı, İletişim Yayınları, İstanbul. ELİBAL, Gültekin (1973), Atatürk ve Resim-Heykel, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul. BAYER, Zehra Canan (2009), Cumhuriyet Dönemi (1923-1950) Türk Ressamlarının Türk Resim Sanatının Gelişimine Yazıları ile Katkıları, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Ünivertsitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Batı Sanatı ve Çağdaş Sanat Programı, İstanbul. ŞARMAN, Kansu (2005), Türk Promethe’ler Cumhuriyet’in Öğrencileri Avrupa’da (1925–1945), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul. TANSUĞ, SEZER (1995), Türk Resminde Yeni Dönem, Remzi Kitapevi, İstanbul. 2- AKSEL, Malik (1943), Sanat Hayatı, Resim Sergisinde Otuz Gün, Alaattin Kıral Basımevi, Ankara. AKSEL, Malik (1971), Sanat ve Folklor, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul. AKSEL, Malik (1977), İstanbul’un Ortası, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara. ARSEVEN, Celâ
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
2
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
3
39
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
8
16
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
3
6
18
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çeşitli grafik tasarım uygulamaları ile ilgili bilgi birikimlerini arttırır, sorgulama ve analiz etme yönlerini geliştirir. Sanatsal uygulamalarında özgün ve yetkin kişiliklerini geliştirir. Uzmanlaştıkları alan ile ilgili bilgi birikimlerini öğretebilme becerisi kazanır.X
2
Grafik sanatı ve sorunları hakkında tartışabilir ve çözüm önerileri getirebilir.X
3
Grafik tasarımda yasanan gelismeleri tasarımlar üzerinde yorumlayabilme.X
4
Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplin alanlarından edindiği bilgilerle yorumlar.X
5
Yeni fikirler üretme ve bu fikirleri özgün tasarımlarda ifadelere dönüştürebilme.X
6
Uzmanlık alanında uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik değeri yüksek, özgün tasarımlar oluşturabilme.X
7
Disiplinler arası ortak çalışabilme, Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerileri kazanırlar.X
8
Alanına ilişkin çalışmalarında edindiği bilgi birikimini bilimsel etik, kültürel değerlere ve çevreye duyarlı bir şekilde kullanabilme.X
9
Eleştirel düşünceyi ön planda tutarak analiz yapabilme ve problemlere çözüm önerileri getirebilme, farklı disiplinlerden yararlanarak evrensel anlamda değeri olan eserler ortaya koyabilme becerisi kazanır.X
10
Verimli proje konuları seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri, değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanır.X