GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
UZMANLIK ALAN DERSİ/TK 597
Dersin Adı: UZMANLIK ALAN DERSİ
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Tasarım Kültürü Bölümü Öğretim Üyeleri
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozdenp
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozdenp@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olma ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanabilme
Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olabilme
Alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma bu bilgileri geliştirme ve derinleştirebilme
Alanında uzmanlık gerektiren problemlere nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme
Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
2. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
3. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
4. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
5. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
6. Hafta  -
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
9. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
10. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
11. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
12. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
13. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
14. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
15. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
16. Hafta  -
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
60
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
7
98
 Materyal tasarlama, uygulama
1
5
5
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
3
6
18
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
14
5
70
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
366
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
14.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir tasarım alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Tasarım alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Tasarım alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.X
6
Tasarım alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.X
7
Tasarım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilmeX
8
Tasarım alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda, konusunda liderlik yapabilme.X
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
10
Tasarım alanına ait güncel bilgileri içeren teknoloji, yayın, araç - gereç ve diğer bilimsel kaynaklar yardımıyla edindiği üst düzey bilgileri mesleğinde ve gelecek akademik yaşantısında kullanabilme.X