GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TASARIM VE İLETİŞİM/TK 548
Dersin Adı: TASARIM VE İLETİŞİM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Dr. Dilek Akbulut
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/dilekakbulut
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  dilekakbulut@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Görsel metin çözümleme becerilerinin geliştirilmesi
Göstergebilim hakkında bilgi edinilmesi
Göstergebilim kavramlarını tasarımda uygun bir biçimde kullanabilme becerisi geliştirilmesi
Temsil ve kimlik kavramları üzerine bilgi sahibi olma
Farklı tasarım pratiklerini iletişim kavramlarıyla ilişkilendirebilme
Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.
Tasarım alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
Sanatı, tasarım kültürü içinde konumlandırabilme.
Sanat, tasarım ve iletişim arasındaki etkileşimi kavrayabilme
Tasarım ve iletişim pratiklerini disiplinlerrası bağlamda ilişkilendirebilme
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma
2. Hafta  Göstergebilime giriş
3. Hafta  Film gösterimi
4. Hafta  Özne
5. Hafta  Özne
6. Hafta  Film gösterimi
7. Hafta  Bakış ve iktidar
8. Hafta  Cinsiyet ve temsiliyet
9. Hafta  Vize
10. Hafta  Film gösterimi
11. Hafta  Modernizm, postmodernizm ve kimlik
12. Hafta  Modernizm, postmodernizm ve kimlik
13. Hafta  Sunum
14. Hafta  Sunum
15. Hafta  Sunum
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Barthes, Roland, Göstergebilim İlkeleri, İstanbul, Sözce, 1986. Berger, John, Görme Biçimleri ,İstanbul, Metis Yayınları, 1986. Hall, Stuart, du Gay, Paul, Questions of Cultural Identity. London, Sage, 1996. Haug, Wolfgang Fritz, Meta Estetiğinin Eleştirisi, İstanbul, Spartaküs Yayınları, 1997. Rose, Gillian, Visual Methodologies, London, Sage, 2002 Silverman, Kaja, The Subject of Semiotics, New York, Oxford University Press, 1984.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
5
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
4
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
5
15
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir tasarım alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Tasarım alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Tasarım alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.X
6
Tasarım alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.X
7
Tasarım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilme
8
Tasarım alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda, konusunda liderlik yapabilme.
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.
10
Tasarım alanına ait güncel bilgileri içeren teknoloji, yayın, araç - gereç ve diğer bilimsel kaynaklar yardımıyla edindiği üst düzey bilgileri mesleğinde ve gelecek akademik yaşantısında kullanabilme.X