GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİJİTAL MEDYA VE KÜLTÜR/TK 544
Dersin Adı: DİJİTAL MEDYA VE KÜLTÜR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Özden Pektaş Turgut
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozdenp
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozdenp@gazi.edu.tr, ozdenpektas@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dijital Medya, Teknoloji ve İletişim kavramları hakkındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
Dijital Medyanın hedef kitle tarafından etkili ve verimli şekilde kullanımı için gereken parametreleri kavrayabilme, çözüm üretebilme.
Dijital medyanın tanıtım, pazarlama, satış süreçlerine olumlu/olumsuz toplumsal etkilerinin araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
Dijital medya için görsel içerik geliştirilmesinde kültürel alt yapıyı kavrayarak, kuramsal ve uygulamalı alanda kullanabilme.
Kültür, medya, teknoloji alanlarından gelen bilgileri bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
Dijital medya ve kültür ilişkisinde karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumlu
Dijital medya ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, ya
Dijital tasarım ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde de

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Tasarım Felsefesi Reklam Analizi Sanat ve Tasarıma Yön Veren Akımlar Etkileşimli Tasarım Kültürü
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders içeriğinin anlatılması, amacı ve çalışma sistemi.
2. Hafta  İletişim kavramı, iletişim yöntemleri ve yeni iletişim teknolojileri.
3. Hafta  Medya kavramı, dijital medyanın gelişim süreci.
4. Hafta  Dijital medyanın parçaları, dijital medya tasarım yöntemleri.
5. Hafta  Dijital medya tasarım yöntemleri.
6. Hafta  Dijital medya için görsel içerik geliştirme, sunum ve pazarlama.
7. Hafta  Dijital Medya ve toplumsal yansımaları.
8. Hafta  Dijital Medya ve toplumsal yansımaları.
9. Hafta  Vize Sınavı
10. Hafta  Dijital medyada kullanıcı deneyimi ve tasarım.
11. Hafta  Kültür, popüler kültür kavramları, gelişim evreleri ve etkileri.
12. Hafta  Kültür, popüler kültür kavramları, gelişim evreleri ve etkileri. Vaka inceleme ve araştırma ödevi
13. Hafta  Kültür ve medya ilişkisi.
14. Hafta  Kültür endüstrisi, kültür emperyalizmi.
15. Hafta  Araştırma Projelerinin Sunumu
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Barnard, Malcolm (2001) Approaches to Understanding Visual Culture, New York: Palgrave Macmillan Bauman, Zygmunt (1999). Küreselleşme ve Toplumsal Sonuçları, Ayrıntı Yayınları, İstanbul Creeber, G and Martin, R. (2008) Digital Culture: Understanding New Media, Open University Press Darley, A. (2000) Visual digital culture. Surface play and spectacle in new media genre New York. Routledge. Hassan, Robert ve Julian Thomas (2006) The New Media Theory Reader Open University Press Jeanneney, J-N (1998) Başlangıcından Günümüze Medya Tarihi, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul March, Jackie (2005) Popular Culture, New Media and Digital Literacy in Early Childhood, Routledge
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterim, Sunum.
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
1
2
2
 Rapor hazırlama
3
6
18
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir tasarım alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Tasarım alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Tasarım alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.X
6
Tasarım alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.X
7
Tasarım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilmeX
8
Tasarım alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda, konusunda liderlik yapabilme.X
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
10
Tasarım alanına ait güncel bilgileri içeren teknoloji, yayın, araç - gereç ve diğer bilimsel kaynaklar yardımıyla edindiği üst düzey bilgileri mesleğinde ve gelecek akademik yaşantısında kullanabilme.X