GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SERGİLEME TASARIMI/TK 534
Dersin Adı: SERGİLEME TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Çiğdem DEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr/site/cdemir, www.cigdemdemirdesign.com
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Uzmanlaşma sürecinde, sergileme tasarımının türlerini, teknolojilerini, yaratıcı süreçlerini ve tasarım anlayışını öğrenebilme.
Sergileme tasarımının grafik tasarım, görsel iletişim tasarımı ve endüstri ürünleri tasarımı alanlarıyla ilişkisini öğrenebilme.
Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.
Tasarım alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disip
Tasarım alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders içeriğin anlatılması.
2. Hafta  Sergileme tasarımı ve tarihçesi
3. Hafta  Günümüz sergileme tasarımı
4. Hafta  Sergileme tasarımı ve yaratıcı süreç
5. Hafta  İnceleme: G.Ü. Mimar Kemaleddin Müzesi sergileme tasarımının incelenmesi ve mekanın gezilerek incelenmesi.
6. Hafta  Sergileme Mekanı ve görsel algılama
7. Hafta  Sergileme elemanları, medya ve teknoloji
8. Hafta  Sergileme tasarımı, ışıklandırma ve interaktif alanlar
9. Hafta   Vize Sınavı.
10. Hafta  Sergileme tasarımdaki grafik ürünler
11. Hafta  Sergileme tasarımı türleri.
12. Hafta  Kültür ve sergileme tasarımı.
13. Hafta  Proje, seminer
14. Hafta  Proje, seminer
15. Hafta  Proje, seminer
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Demir, Cigdem., Exhibition Design in National Promotion, Graphical Images on Stands., VDM Verlag, Saarbruecken, (2009). ISBN-NR.: 978-3-639-14466-6. Göksel, Ahmed ve Sohodol, Çisil, (2005), Stratejik Fuar Yönetimi, İstanbul Barnard, Malcolm. (2010), Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür Ütopya Yayınları, Ankara. Lorenc, J., L. Skolnick and C. Berger (2007). What is Exhibition Design, Rotovision Book, Switzerland. Dernie, David. Exhibition Design. Laurence Kİng Publishing Ltd., London. Hasol, D. Standlar Tasarımı Üzerine. G.İpek (Haz.). Fuar Stand Tasarımı, Yapı End. Mer. Yayınları, İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, sunum, Seminer
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
10
 Projeler
0
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
6
4
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
3
21
 Materyal tasarlama, uygulama
11
5
55
 Rapor hazırlama
0
0
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir tasarım alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Tasarım alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Tasarım alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.X
6
Tasarım alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.X
7
Tasarım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilmeX
8
Tasarım alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda, konusunda liderlik yapabilme.X
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
10
Tasarım alanına ait güncel bilgileri içeren teknoloji, yayın, araç - gereç ve diğer bilimsel kaynaklar yardımıyla edindiği üst düzey bilgileri mesleğinde ve gelecek akademik yaşantısında kullanabilme.X