GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PAZARLAMA İLETİŞİMİ/TK 532
Dersin Adı: PAZARLAMA İLETİŞİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Nurettin Parıltı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/parilti/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  parilti@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Pazarlama iletişimi ve unsurlarını öğrenirler.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersi alacak öğrencilerin lisans/y. Lisans düzeyinde Pazarlama ilkeleri/yönetimi almış olmaları gerekir.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Pazarlama iletişimi ve unsurları
2. Hafta  Pazarlama iletişimi amaçları
3. Hafta  Pazarlama iletişimi stratejileri
4. Hafta  Pazarlama iletişiminin temel özellikleri
5. Hafta  Pazarlama iletişimi karması seçimini etkileyen faktörler
6. Hafta  Bütünleşik pazarlama iletişimi
7. Hafta  Kişisel Satış
8. Hafta  Kişisel satışın fonksiyonları
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Satınalma karar süreci
11. Hafta  Satınalma karar sürecini etkileyen faktörler
12. Hafta  Reklam ve reklamcılık
13. Hafta  Satış geliştirme
14. Hafta  Halkla ilişkiler
15. Hafta  Doğrudan pazarlamanın unsurları ve yöntemleri
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Strategic Integrated Marketing Communications. Larry PERCY, Teory and Practice, Elsevier Inc. London-2008 Principles of Advertising&IMC; Tom DUNCAN; Mc Graw Hill. Irwın,NewYork-2005. Advertising And Promotion An Integrated Marketing Communications Perspective: George E. BELCH&Michael A. BELCH; Mc Graw Hill. New York-2009. Advertising Principles and Practice; William WELLS, John BURNET, Sandra MORIARTY; Prentice Hall. New Jersey-2008. Pazarlama iletişim Yönetimi : Yavuz ODABAŞI/Mine OYMAN; MediaCat Yayınları Eskişehir-2002. Doğrudan Pazarlama:İge PINAR;Seçkin Yayınları Ankara-2010
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
6
6
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
5
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
6
36
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
6
36
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir tasarım alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Tasarım alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Tasarım alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.X
6
Tasarım alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.X
7
Tasarım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilmeX
8
Tasarım alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda, konusunda liderlik yapabilme.X
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
10
Tasarım alanına ait güncel bilgileri içeren teknoloji, yayın, araç - gereç ve diğer bilimsel kaynaklar yardımıyla edindiği üst düzey bilgileri mesleğinde ve gelecek akademik yaşantısında kullanabilme.X