GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TASARIM YÖNETİMİ/TK 530
Dersin Adı: TASARIM YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Serkan GÜNEŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/serkangunes
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  serkangunes@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tasarım Yönetimi kavramını stratejik bir unsur olarak görmek
Tasarımın uygulandığı geniş iş dünyasını değerlendirmek
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk a





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanıtımı, ekonominin temelleri
2. Hafta  Kapitalis sistemin mantığı, Asya tarzı üretim yapısı, Osmanlı ekonomisi
3. Hafta  Krizler, Yeni Normal
4. Hafta  Yenilik
5. Hafta  Yenilik ve rutinler
6. Hafta  Açık yenilik, crowdsourcing, Küresel beyin, Kolektif Değer, Birleştir-Geliştir
7. Hafta  Sunuşlar
8. Hafta  Mavi Okyanus Stratejisi, Yıkıcı Yenilik Teorisi, Tasarım Tahrikli Yenilik
9. Hafta  Şirket
10. Hafta  Karaoke Kapitalizmi, Acayip İş, Spaghetti Organizasyonu
11. Hafta  Uzun kuyruk, Pareto Prensibi, Bedava
12. Hafta  Buyology
13. Hafta  Tasarımın geleceği
14. Hafta  Genel tartışma ve kapanış
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Baxter, M. (1995). Product Design: A Practical Guide to the Systematic Methods of New Product Development, London, Chapman & Hall. 2. Blaich, R. and Blaich, J. (1993). Product Design and Corporate Strategy: Managing the Connection for Competitive Advantage, New York, McGraw Hill Inc. 3. Bruce, M. and Jevnaker, B. H. (eds) (1998). Management of Design Alliances, Sustaining Competitive Advantage, Chichester, John Wiley & Sons. 4. Cooper, R. and Press, M. (1995). The Design Agenda: A Guide to Successful Design Management, Chichester, John Wiley& Sons. 5. Oakley, M (ed.) (1990) Design Management: Handbook of Issues and Methods, Basil Blackwell, Oxford. 6. Walsh, V., Roy, R., Bruce, M., and Potter, S. (1992). Winning by Design: Technology, Product Design and International Competitivenes, Basil Blackwell, Oxford.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
15
15
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir tasarım alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Tasarım alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Tasarım alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.X
6
Tasarım alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.X
7
Tasarım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilmeX
8
Tasarım alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda, konusunda liderlik yapabilme.X
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
10
Tasarım alanına ait güncel bilgileri içeren teknoloji, yayın, araç - gereç ve diğer bilimsel kaynaklar yardımıyla edindiği üst düzey bilgileri mesleğinde ve gelecek akademik yaşantısında kullanabilme.X