GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ENDÜSTRİYEL SERAMİK UYGULAMALARI/TK 550
Dersin Adı: ENDÜSTRİYEL SERAMİK UYGULAMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Deniz ONUR ERMAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/deniz.erman
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  denizonur2005@gmail.com, onurdeniz@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ö.Ç.1. Öğrencilerin araştırmalarında kullanabilecekleri teorik bilgileri kazandırma.
Ö.Ç.2. Öğrencileri yeni araştırmalara yönlendirme
Ö.Ç.3. Öğrencilerin varolan bilgilerini pekiştirme.
Ö.Ç.4. Öğrencilere yeni beceriler kazandırma.
Ö.Ç.5. Öğrencierin fikir paylaşımlarını arttırma.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin Tanıtımı ve ders konuları Dersin tanımı ve ders konuları
2. Hafta  Kil ve seramik malzemenin gelişimi
3. Hafta  Sanatsal bir kullanım malzemesi olarak kil ve seramik üretimler
4. Hafta  Endüstriyel bir malzeme olarak kil ve üretimler
5. Hafta  Seramik endüstrisinin ortaya çıkışı ve gelişimi
6. Hafta  Endüstriyel ve sanatsal seramik üretimlerin uygulanım alanları
7. Hafta  Seramikte tasarım olgusu ve kültürel yaklaşımlar
8. Hafta  Çağdaş seramik tasarımında ergonomik, estetik ve teknik arayışlar
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Modern seramik üretimlerin uygulanım alanları
11. Hafta  Seramik tasarımında modern yaklaşımlar
12. Hafta  Farklı kültürler ve farklı tasarımlar, örnekler
13. Hafta  Araştırma konularının belirlenmesi
14. Hafta  Teorik araştırma ve çalışmalar
15. Hafta  Araştırma konuları sunum ve tartışmalar
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Edmund DE WAAL; 20th Century Ceramics (World of Art), Thames & Hudson, UK, 2003. John B. WATCHMAN. Jr.; Ceramic Innovations in the 20th Century, San Francisco,CA, USA. Emmanuel COOPER; Contemporary Ceramics, Thames & Hudson,UK, 2009. Design and Culture (The Journal of the Design Studies Forum) ISSN.1754-7075, E-ISSN. 1754-7083, 2009 The Journal of Modern Craft, ISSN.1749-6772, E-ISSN 1749-6780, 2008.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama,sunum,tartışma.
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
4
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
5
60
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
4
12
 Diğer
1
8
8
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir tasarım alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Tasarım alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Tasarım alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.X
6
Tasarım alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.X
7
Tasarım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilme
8
Tasarım alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda, konusunda liderlik yapabilme.
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
10
Tasarım alanına ait güncel bilgileri içeren teknoloji, yayın, araç - gereç ve diğer bilimsel kaynaklar yardımıyla edindiği üst düzey bilgileri mesleğinde ve gelecek akademik yaşantısında kullanabilme.X