GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TASARIM POLİTİKALARI/TK 542
Dersin Adı: TASARIM POLİTİKALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Alper Çalgüner
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/acalguner/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  acalguner@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Gelişmiş ve gelişmekte olan çeşitli ülkelerde uygulanan tasarım politikaları.
Teknoloji ve inovasyon politikalarında tasarım unsurunun rolü ve etkinliği.
Ulusal ve evrensel deneyimlerin ışığında; Türkiye’de geliştirilen ve uygulanan teknoloji geliştirme ve inovasyon politikaları ile, ilgili destek progr






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  II. Dünya Savaşı sonrası yeni gelişmekte olan ülkelerde ulusal düzeydeki bilim ve teknoloji çalışmaları.
2. Hafta  İlk etkin politika örnekleri (Federal hükümetin bilim ve teknoloji politikası – Almanya, Teknolojik Gelişme Programları [Büyük Program] – Fransa, Tekn
3. Hafta  Asya ve Güney Amerika’da “çok hızlı büyüyen endüstrileşmekte olan ülkeler” dönemi. G. Kore, Tayvan, Malezya, Brezilya gibi ülkelerde sosyal değişimler
4. Hafta  İnovasyon kavramı ve Ulusal İnovasyon Sistemi.
5. Hafta  İnovasyonda sistem yaklaşımı ve inovasyon politikalarında tasarım içeriği.
6. Hafta  Tasarım – İnovasyon – Ar-Ge etkinliklerinin politika bağlamında ilişkileri.
7. Hafta  Tasarım destek programlarının yapıları, geçerlilikleri ve gereklilikleri.
8. Hafta  Türkiye’de inovasyon politikasının tarihsel gelişimi.
9. Hafta  Türkiye’de inovasyon politikasının yapısı ve algılanışı.
10. Hafta  İnovasyon politikası kapsamında tasarım politikası oluşturan ülke modelleri (Hollanda, Norveç, İsveç, Avustralya, Japonya, Güney Kore, Tayvan, Malezya
11. Hafta  Özelleşmiş tasarım politikaları (İngiltere, Finlandiya).
12. Hafta  Özelleşmiş tasarım politikaları (Y. Zelanda, Letonya).
13. Hafta  Özelleşmiş tasarım politikaları (Hindistan, Estonya).
14. Hafta  Özelleşmiş tasarım politikası önerileri.
15. Hafta  Genel tekrar.
16. Hafta  Dönem sonu değerlendirmesi.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bhavan, Udyog (2005). Comments and Suggestions on Draft National Design Policy. New Delhi. Blomfield, P., 2003. “The Design Strategy: Media Fact Sheet. New Zealand Trade and Enerprise.” Wellington. Eğe, A. A., OECD Ülkelerinde Yenilik Sistemleri ve Türkiye İçin Durum Değerlendirmesi. Ankara, Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü Freeman, C., 1995. “The ‘National System of Innovation’ in historical perspective.” Cambridge Journal of Economics. 19, pp. 5-24 Hauknes, J. ve Wicken, O., 2003. “Innovation Policy in the Post War Period.” OECD, 2005. Innovation Policy and Performance – A Cross-Country Comparison. Paris, OECD OECD, 2002. Araştırma ve Deneysel Geliştirme Taramaları için Önerilen Standart Uygulama: Frascati Kılavuzu. Pan, T.W., 2007. “Measuring the Efficiency of National Innovation System” Journal of American Academy of Business 11(2) pp.176-181. Cambridge Porter, M. E., 1990. The Competitive Advantage of Nations. London, The Mac-Millan Press Ltd. Science and
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
25
 Ödev
0
35
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
40
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
3
36
 Haftalık uygulamalı ders saati
10
3
30
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
9
3
27
 Rapor hazırlama
6
3
18
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir tasarım alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Tasarım alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Tasarım alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.X
6
Tasarım alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.X
7
Tasarım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilmeX
8
Tasarım alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda, konusunda liderlik yapabilme.X
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
10
Tasarım alanına ait güncel bilgileri içeren teknoloji, yayın, araç - gereç ve diğer bilimsel kaynaklar yardımıyla edindiği üst düzey bilgileri mesleğinde ve gelecek akademik yaşantısında kullanabilme.X